رئیس اداره منابع طبیعی دامغان خبرداد؛

آغاز عملیات احداث بند‌های سنگ و ملات حوزه آبخیز اگره دامغان

علی اکبر عباسی راد گفت : برای عملیات اجرایی احداث بند‌های سنگ و ملات درحوزه آبخیز اگره این شهرستان ۱۸ میلیارد ریال اعتبار هزینه می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،  علی اکبر عباسی راد رئیس اداره منابع طبیعی دامغان ضمن بیان اینکه عملیات احداث بند‌های سنگ و ملات حوزه آبخیز اگره دامغان آغاز شد، گفت : برای این پروژه که به منظور حفظ و احیای عرصه‌های منابع طبیعی صورت گرفته است ۱۸ میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی هزینه می‌شود.

وی بابیان اینکه در دامغان احداث تعداد ۲۰ بند سنگ و ملات با حجم عملیات پنج هزار و ۹۳۵ مترمکعب آغازشده است، افزود: امیدواریم این طرح‌ها تا پایان هفته دولت سال جاری تکمیل و خاتمه پیدا کند.

رئیس اداره منابع طبیعی دامغان بابیان اینکه هدف از احداث این بند‌ها کنترل سیلاب و تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی منطقه است، ابراز داشت: مخازن قادرند هر بار مقدار قابل توجهی سیلاب را ذخیره کنند و ضمن تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی از خسارات احتمالی سیلاب‌های فصلی در پایین دست جلوگیری شود.

عباسی راد بابیان اینکه اجرای این پروژه تأثیر بسزایی در حفاظت از آب، خاک و جلوگیری از اثرات مخرب سیل دارد در ادامه تصریح کرد: این طرح‌ها موجب تسریع در نفوذ آب به لایه‌های خاک شده و از ورود رسوبات به داخل سد دامغان جلوگیری می‌کند.

وی افزود: در این طرح علاوه بر پروژه‌های فوق عملیات بیولوژیکی شامل کپه کاری و جنگل‌کاری همچنین احداث کمربند حفاظتی و توانمندسازی جوامع محلی با ایجاد تشکل‌های مردمی در روستا‌های سرخده و اگره انجام شد که این اقدامات موجب مشارکت بیشتر مردم محلی در اجرای پروژه‌های دولتی و حفظ و احیا عرصه‌های منابع طبیعی می‌شود.

انتهای پیام/ح

برای این پروژه ۱۸ میلیارد ریال اعتبار هزینه می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.