ابلاغ ۱.۵ میلیارد تومان کمک بلاعوض برای مسکن سیل‌زدگان خراسان‌جنوبی

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی از ابلاغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در قالب کمک بلاعوض جهت ساخت مسکن سیل‌زدگان استان خبر داد.

  به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ،آسمانی‌مقدم مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی از ابلاغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در قالب کمک بلاعوض جهت ساخت مسکن سیل‌زدگان استان خبر داد، گفت: ۱۴۱ خانوار سیل‌زده خراسان‌جنوبی برای تشکیل پرونده به بنیاد مسکن مراجعه کردند که از این تعداد ۱۱۴ خانوار برای انعقاد قرارداد به بانک معرفی و عقد قرارداد داشته‌اند.

او با تأکید بر اینکه مهلت تشکیل پرونده تا پایان خرداد ماه بوده ولی از آنجایی که می‌خواهیم هیچ خانواده‌ای از تسهیلات محروم نشود هنوز هم کار افراد پیگیری می‌شود، تصرح کرد: با توجه به اینکه دولت به موقع تسهیلات و اعتبارات ویژه مسکن سیل‌زدگان را اختصاص داد، در صورت همیاری هم استانی‌ها این خانه‌ها سریع ساخته می‌شوند.

آسمانی مقدم گفت: به ازای ساخت هر خانه مبلغ ۴۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد چهار درصد و بازپرداخت ۱۵ ساله و مبلغ ۱۰ میلیون تومان کمک بلاعوض در نظر گرفته شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی با اشاره به ساخت پنج هزار واحد مسکونی ویژه نیازمندان توسط بنیاد مسکن خراسان‌جنوبی، گفت: تاکنون از این تعداد واحد مسکونی کار کارشناسی در ۵۶۹ روستا انجام و پنج هزار و ۵۶۳ خانواده محروم شناسایی شدند.


او افزود: در طرح خانه‌دار شدن محرومان خراسان‌جنوبی در بیرجند ۶۵۰ واحد، نهبندان ۵۰۰ واحد، زیرکوه ۳۵۰ واحد، خوسف ۴۰۰ واحد، درمیان ۴۰۰ واحد، قائن ۶۰۰ واحد، بشرویه ۳۵۰ واحد، طبس ۵۰۰ واحد، سرایان ۴۰۰ واحد، سربیشه ۶۰۰ واحد و فردوس ۲۵۰ واحد ساخته می‌شود.


آخرین وضعیت ساخت ۵ هزار واحد مسکونی


مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی از تشکیل پرونده چهار هزار و ۷۱۳ نفر تا تا پایان تیرماه خبر داد و افزود: همچنین دو هزار و ۸۷۷ نفر به بانک معرفی و یک هزار و ۶۹۷ نفر هم با بانک‌ها انعقاد قرارداد کرده و وام به نام آن‌ها ثبت شده است.


آسمانی‌مقدم از اجرا و پی‌کنی ۶۴۸ واحد، اجرای فنداسیون ۳۲۰ واحد و اجرای دیوارچینی و اسکلت ۱۷۷ واحد و سقف‌دار شدن ۹۵ واحد خبر داد و گفت: به خانواده‌های محروم و نیازمند در حوزه مسکن ۴۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه با بازپرداخت ۱۵ ساله و ۱۵ میلیون تومان بلاعوض پرداخت و هر واحدی که زودتر کار را شروع و به اتمام برساند مبلغ کمک بلاعوض به وی تا ۲۵ میلیون تومان نیز افزایش می‌یابد.


او از ابلاغ ۲۷۵ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت مسکن محرومان به استان خبر داد و ادامه داد: طرح ساخت پنج هزار واحد برای محرومین تا دهه فجر به اتمام می‌رسد.
انتهای پیام/ب

برچسب ها: سیل ، بنیاد مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار