مدیر کل بیمه سلامت آذربایجان غربی گفت: نسخه نویسی الکترونیکی در سه شهرستان آذربایجان غربی اجرا می‌شود.

نادر نانبخش مدیرکل بیمه سلامت استان آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، گفت: طرح نسخه الکترونیک در راستای عملیاتی شدن حذف دفترچه‌های کاغذی درمانی و با هدف ایجاد پرونده الکترونیک بیمه شدگان به صورت پایلوت استانی در شهرستان‌های نقده، سلماس و ماکو اجرا می‌شود.

او در تشریح اهداف اجرای این طرح گفت: در طرح حذف دفترچه‌هادرمانی، راحتی شهروندان را مدنظر داریم و این برنامه با همکاری موسسات تشخیص و درمانی طرف قرارداد می‌تواند ثمرات بسیاری در سیستم بهداشت و درمان داشته باشد.

نانبخش ادامه داد: در حال حاضر نزدیک به ۶۵ هزار نفر در شهرستان ماکو، ۷۵ هزار نفر در نقده و ۵۴ هزار نیز در سلماس تحت پوشش بیمه سلامت استان هستند و در مجموع در سه شهرستان ۱۴۵ مرکز تشخیص و درمانی طرف قرارداد این اداره کل است به جمعیت تحت پوشش ارائه خدمت می‌دهند.

مدیرکل بیمه سلامت استان ادامه داد: با حذف دفترچه، اطلاعات بیمار در سامانه به ثبت رسیده است و تنها با ارائه کد ملی از سوی بیمار، دسترسی به آن انجام می‌شود؛ و نسخه پزشکی الکترونیک صادر می‌شود.

هم اکنون بیش از ۲ میلیون نفر از جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت استان هستند و ۵ صندوق این سازمان شامل صندوق کارکنان دولت، صندوق روستاییان، عشایر و ساکنین شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر، صندوق سایر اقشار، صندوق بیمه سلامت همگانی و صندوق بیمه سلامت ایرانیان در حال فعالیت است.

 

انتهای پیام/گ

نسخه نویسی الکترونیکی در سه شهرستان آذربایجان غربی اجرا می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.