رئیس اداره سینمایی ارشاد خوزستان از افزایش تعداد سینما‌ها در استان طی ۳ سال گذشته خبر داد.

سید امین سپهریان رئیس اداره سینمایی سازمان ارشاد و تبلیغات اسلامی خوزستان، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، این استان را جزء ۳ استان برتر کشور در حوزه سینماداری عنوان کرد و گفت: طی ۳ سال گذشته تعداد سینما‌های استان از ۸ سالن به ۱۹ سالن افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه این امر سبب رشد کیفی استان در حوزه هنر شده، افزود: این امر استقبال بیشتر هم استانی‌ها از سینما را به دنبال داشته است.

سپهریان با اشاره به اینکه شهرستان‌های ایذه، گتوند، رامهرمز و باغملک فاقد سینما هستند، بیان داشت: در چند روز آینده یک باب سینما در شهرستان ایذه افتتاح خواهد شد، ضمن اینکه یک پردیس سینمایی متشکل از ۳ سالن نمایش در شهر اندیمشک با نام امید، حداکثر تا ۶ ماه آینده مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

این مقام مسئول با بیان اینکه برخی شهر‌ها مانند شادگان و سوسنگرد از داشتن سینما محروم هستند تصریح کرد: در این زمینه تلاش کرده ایم با اعزام سینما‌های سیار و دستگاه‌های آن‌ها به مناطق فاقد سینما و اکران فیلم‌های روز سینمای ایران، این کمبود‌ها جبران شود.

رئیس اداره سینمایی سازمان ارشاد و تبلیغات اسلامی خوزستان اذعان داشت: سینما‌های سطح استان از نظر امکانات رفاهی مانند وسایل برودتی، گرمایشی، تهویه، کافه‌ها و صندلی‌ها و دیگر امکانات در سطح مناسبی هستند و سینما‌های سطح استان هم در بخش خصوصی و هم در بخش دولتی چه در زمینه جلب مخاطب و چه در بحث فراهم آوردن امکانات سعی دارند تا خود را به سطح استاندارد‌های جهانی برسانند.

گفتنی است؛ عواملی همچون ارتقاء سطح کمی و کیفی سینما‌ها و نیز تولید فیلم‌هایی با ژانر‌های پر مخاطب مانند ژانر کمدی باعث جذب مخاطب بیشتر و به طبع آن رونق صنعت سینما خواهد شد.

انتهای پیام/گ

اعزام سینما سیار به مناطق محروم

برچسب ها: اخبار فرهنگی ، سینما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.