مدیرکل بنیادمسکن گلستان گفت: ۱۹۷ قطعه زمین برای ساخت خانه‌های جدید به اهالی روستای قلعه قافه مینودشت واگذار می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،  محمدتقی زمانی‌نژاد مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی استان گلستان در مراسم کلنگ زنی ساخت  واحد‌های مسکونی آسیب دیده از رانش در  مینودشت گفت: سه قطعه زمین در مساحت سه، یک و نیم و دو هکتار برای جابه‌جایی بخشی از خانه‌های آسیب دیده از رانش زمین در روستای قلعه‌قافه تامین شده است و به هر خانوار به مساحت ۲۵۰ مترمربع واگذار می‌شود.


محمدتقی زمانی‌نژاد افزود: علاوه بر پرداخت کمک هزینه اجاره به خانواده‌های خسارت دیده، ۴۰ میلیون تومان تسهیلات کم بهره و ۱۰ میلیون تومان کمک بلاعوض برای ساخت خانه و پنج میلیون تومان کمک بلاعوض معیشتی نیز به آنان پرداخت می‌شود.


زمانی نژاد با اشاره به رانش زمین در ۲۴ روستای استان افزود: در این حادثه ۵۳۰ واحدمسکونی در پنج شهرستان شرقی استان خسارت دید و تعداد زیادی از واحد‌ها نیز، کامل تخریب شده است.


او با اشاره به این که بیشترین خسارت ناشی از رانش زمین در مینودشت رخ داد گفت: رانش در ۱۵ روستای این شهرستان به ۳۲۶ واحد مسکونی خسارت وارد کرد.


بارش‌های اواخر اسفند پارسال و بهار امسال، سبب رانش زمین در روستا‌های مناطق کوهستانی شرق استان گلستان و خسارت به واحد‌های مسکونی و تاسیسات زیربنایی شد.


انتهای پیام / فا


آغاز بازسازی خانه‌های آسیب دیده از رانش زمین در مینودشت

برچسب ها: مسکن ، مسکن اجتماعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار