رئیس پلیس راه استان ایلام گفت: کمربند ایمنی مهمترین عامل تضمین کننده در پیشگیری از کاهش آسیب و صدمات جانی و مرگ و میر در حوادث و تصادفات رانندگی است.

بستن کمربند ایمنی برای راننده و سرنشینان وسیله نقلیه الزامیست

سرهنگ رضا همتی زاده در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ; گفت: بستن کمربند ایمنی خصوصاً در جاده‌های برون شهری که سرعت خودرو‌ها بیشتر است امری ضروری بوده و دیگر یک توصیه انضباطی و فرهنگی نیست بلکه، چون پای جان انسان در میان است یک تضمین کننده جانی و حیاتی است.

وی ادامه داد: کمربند ایمنی وسیله‌ای است که کارآمدی آن در کاهش تلفات انسانی و جراحات ناشی از حوادث رانندگی به اثبات رسیده، زیرا که بستن کمربند ایمنی یک کار تفننی و تشریفاتی نیست بلکه یک نیاز جدی برای حفظ راننده و سرنشینان خودرو است.

وی یادآورشد: آمار‌ها حاکی از آن است که مهمترین علت نبستن کمربند ایمنی، آگاهی نداشتن گروه‌های مختلف مردم از خطرات مربوط به آن است.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: با وجود خطرات ناشی از نبستن کمربند ایمنی، هنوز بستن این ابزار ایمنی، با وجود تذکرات و اعمال جریمه، آن چنان که باید به یک عادت تبدیل نشده و گاهاً به دلیل ترس از جریمه از سوی پلیس است.

همتی زاده گفت: استفاده از کمربند ایمنی برای راننده و سرنشینان وسیله نقلیه امری ضروری و حیاتی است و رانندگان قانونمدار باید جهت سلامتی خود و سرنشینان بستن کمربند ایمنی را جدی گرفته و قبل از حرکت کمربند ایمنی خود را ببندند.

 

انتهای پیام/ع

ضرورت بستن کمربند ایمنی در خودرو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.