حدیث غدیر شناسنامه شیعه است

امام جمعه موقت تهران، حدیث غدیر را شناسنامه شیعه عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، آیت‌الله سید احمد خاتمی در آیین افتتاح کارگاه غدیر شناسی استان، گفت: امام راحل می‌فرماید غدیر یک روز نیست و همیشه باید زنده بماند، و مقام معظم رهبری نیز همیشه بر اهمیت عید غدیر تاکید ویژه‌ای داشتند و می‌فرمایند، غدیر از مسائلی است که فکر کردن پیرامون آن، به مردم خیلی کمک می‌کند و برای اینکه راه را گم نکنیم، باید به مساله غدیر فکر بکنیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: پیشنهاد می‌کنم حدیث غدیر راهمواره تکرار کنید، زیرا این مسئله برای نسل‌های بعد از انقلاب تکراری نیست. اگر هم تکراری باشد، باز هم خوب است و تربیت با تکرار حاصل می‌شود.

آیت‌الله خاتمی ادامه داد: یکی از مسائلی که باعث شد غدیر فراموش شود، بی بصیرتی و فضاسازی بریدگان از ولایت بود پس هرکس فضارا به دست بگیرد، فرهنگ را به دست گرفته است، لذا عبرت اینست که مراقب باشیم بریدگان از ولایت، فضا را به دست نگیرند، چون در این صورت آن برسر ما می‌آید که در صدر اسلام بر سر اسلام آمد و سربریده سیدالشهدا روی نیزه رفت.

وی با اشاره به اینکه، مردم به فرمایش امام راحل که فرمود، پشتیبان ولایت فقیه باشید، عمل کردند و اینک مقام معظم رهبری در اوج محبوبیت هستند، افزود: دهه ولایت، دهه تثبیت تحکیم ولایت مولا علی (ع) و سر فصل تبیین ولایت فقیه است و سعی کنید پاسخ به شبهات جوانان را در همه عرصه‌ها به ویژه ولایت فقیه جدی بگیرید.

همچنین در این جلسه حجت الاسلام کاملی فر، مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در  سپاه عاشورا، گفت: یکی از ماموریت‌های مهم، حیاتی و اساسی خداوند برای پیامبر اکرم (ص) این بود که تبلیغ و تبیین ولایت امیر المومنین علی (ع) را به نحو کامل انجام دهند و ایشان نیز در اجتماع ۱۲۰ هزار نفری این ماموریت را در قالب خطبه مفصل و عمیق غدیر مطرح کردند که در آن حدود یکصد آیه نیز استفاده شده است.

وی تصریح کرد: در ارتباط با خطبه غدیر باید بدانیم پیامبر اسلام تنها ولایت حضرت علی (ع) را تبیین نمی‌کنند بلکه در مورد ولایت اهل بیت و حضرت صاحب الزمان (عج) خطبه می‌خوانند.

 

انتهای پیام/ش

برگزاری آیین افتتاح کارگاه غدیر شناسی استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.