رئیس کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال گفت: هدف تیم ملی فوتبال نوجوانان از حضور در تورنمنت‌های روسیه کسب نتیجه نبود.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از فدراسیون فوتبال، مرتضی محصص رئیس کمیته فنی و توسعه فوتبال درباره شکست تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران از افغانستان در تورنمنت کافا گفت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته فدراسیون فوتبال، بازیکنان در دو تیم مجزا تمرین می‌کنند و به مسابقات مختلف اعزام می‌شوند تا از ظرفیت بهترین‌ها بهره‌مند شویم. یک تیم دیگر هم جز این دو تیم، در قالب تیم نونهالان در اردو‌های مختلف شرکت می‌کند تا در بحث پشتوانه سازی برای تیم نوجوانان اقدام شود.

او افزود: تیم نوجوانانی که پس از حضور گروه دیگر بازیکنان در چین در کافا شرکت کرد، شروع خوبی داشت و دو برد برابر ازبکستان و تاجیکستان داشتیم و یک باخت برابر افغانستان. ازبکستان یکی از حریفان خوب ما بود.

او ادامه داد: اگر فکر می‌کنید صرفا به خاطر نتیجه در مسابقات دوستانه و یا تورنمنت‌های مختلف شرکت می‌کنیم باید بگویم که ملاک ما اصلا کسب نتیجه نیست. مهمترین هدف ما موفقیت در مقدماتی AFC است. باید پس از بررسی و صحبت با کادر فنی برنامه ریزی و نقاط ضعف و قوت تیم را ارزیابی کرد. در واقع نتیجه فنی مهم است نه نتیجه بازی‌های دوستانه.

محصص در ادامه بیان کرد: زمانی می‌توان تیم نوجوانان و عملکردش را ارزیابی کرد که شاهد بازی آن‌ها در مقدماتی قهرمانی آسیا به میزبانی همدان باشیم. در واقع عیار تیم نوجوانان در همدان مشخص می‌شود. به طور حتم اکنون کادر فنی اطلاعات و ارزیابی دقیقی از تک تک نفرات دارد و این موضوع برای حضور در مسابقات کمک زیادی می‌کند.

انتهای پیام/

آخرین اخبار از فوتبال ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار