کاشانی ها پیوند یاس و احساس را با عروس خانه های تاریخی ایران در خانه طباطبایی ها به بزم می نشینند.

مرتضی والی زاده، مدیر عامل سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان، در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: جشنواره آموزشی و شاد «پیوند یاس و احساس» با برنامه‌های متنوع در روز‌های ۶ تا ۹ مرداد ماه، به مدت چهار روز از سوی فرهنگ سرای بانو سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان برگزار می‌شود.

او با اشاره به اینکه مخاطبان این جشنواره افراد مجرد و زوج‌های جوان هستند، تصریح کرد: شناسایی اهمیت مشاوره قبل و بعد از ازدواج، تحکیم بنیان خانواده، ترویج امر ازدواج آگاهانه و آسان جوانان و پرهیز از سنت‌های غلط از جمله اهداف برگزاری جشنواره «پیوند یاس و احساس» است.

به گفته او، در طول مدت چهار روز برگزاری این جشنواره، نسترن براهیمی استاد مشاوره خانواده، داوود قاسم زادگان و راضیه فقیهی از کارشناسان روانشناسی و مشاورین خانواده، مریم دهقانیان کارشناس روانشناسی ومحمد حسین اخوان درمان گر اختلالات جنسی زوجین به ارائه مطالبی پیرامون نکات پیش از ازدواج و راهکار‌های انتخاب صحیح در ازدواج، عشق و صمیمیت بین زوجین، نقش وتفاوت‌های بین همسران، مهارت‌های زندگی عاشقانه و پایدار می‌پردازند.

مدیر عامل سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان، یادآور شد: کارگاه آموزشی مسائل خانواده ویژه زوجین به تفکیک بانوان و آقایان ساعت ۷ شب و همچنین اختتامیه جشنواره «پیوند یاس و احساس» از ساعت ۸ شب چهارشنبه ۹ مرداد ماه، در قالب جشن با برنامه‌های شاد و فرهنگی در خانه تاریخی طباطبائی‌های کاشان برگزار می‌شود.

برپایی نمایشگاه «در گذر زمان» با رویکرد خانواده


او با بیان اینکه اجرای برنامه‌های شاد و متنوع شامل نمایش، موسیقی، برگزاری مسابقه و قرعه کشی برای هر شب این جشنواره پیش بینی شده است اظهار داشت: همزمان با این جشنواره نمایشگاه «در گذر زمان» با رویکرد خانواده و تغییرات زندگی خانوادگی در سه دهه تحت تاثیر رسانه و فضای مجازی به منظور بررسی تاثیر و نقش فضای مجازی در سبک زندگی و کاربرد رسانه‌ها بر تغییر زندگی و همچنین نمایشگاه کتاب و عکس مرتبط با موضوع جشنواره دائر می‌شود.

به گفته او، نمایش ساده زیستی در نسل گذشته، مقایسه خانواده امروز با گذشته و تفاوت‌های میان زندگی‌های قدیم و امروزی در آثار این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.

والی زاده، اظهار داشت: نمایشگاه «زندگی در گذر زمان» شامل سه اثر تصویری از محمد خاکی هنرمند کاشانی است که هریک در ابعاد ۲.۵ در ۱ متر و ۷۰ سانتیمتر با استفاده از مواد و وسایلی، چون یونولیت، چوب و رنگ خلق شده است.

او، تصریح کرد: هر یک از آثار به صورت جداگانه، زندگی در دوران قدیم که هویت جمعی و جمع گرایی در آن‌ها قوی بوده، زندگی در دهه ۶۰ ورود تلویزیون و تأثیرآن بر افکار عمومی و نیزعصر حاضر با رویکرد خانواده و تغییرات سبک زندگی تحت تاثیر رسانه‌های ارتباط جمعی و فضای مجازی و همچنین نحوه تعاملات را معرفی می‌کند.

به گفته او، علاقمندان به بازدید از نمایشگاه «زندگی در گذر زمان» می‌توانند تا پایان مردادماه به خانه تاریخی طباطبایی کاشان واقع در خیابان فاضل نراقی، سه راه علوی مراجعه کنند.

جشنواره آموزشی و شاد «پیوند یاس و احساس» به همت فرهنگ سرای بانوی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان و با همکاری اداره بهزیستی، معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و تعدادی از سازمان‌های مردم نهاد (سمن ها) در کاشان برگزاری می‌شود.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.