برگزاری دوره آموزشی و توانمندسازی مربیان و مدرسین نماز استان‌ها در مشهد

 دوره آموزشی و توانمندسازی مربیان و مدرسین نماز استان‌ها با حضور رئیس ستاد اقامه نماز کشور و جمعی از اساتید برجسته حوزه نماز در مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمود مظفر قائم مقام ستاد اقامه نماز با بیان اهداف برگزاری این دوره آموزشی، گفت: این دوره با هدف کیفیت بخشی و ارائه ایده ها، ابتکارات و تجارب موفق در زمینه نماز در دو مرحله دو روزه با حضور ۴۰۰ نفر از مربیان و مدرسین نماز استان ها برگزار شد.

او ادامه داد: تبیین شیوه‌های دعوت نسل نو به نماز، مهارت‌های نفوذ در مخاطب روش تدریس و جذاب سازی کلاس ها، نماز و خانواده، نماز و مدرسه شیوه‌های ایجاد انس و علاقه به نماز در خردسالان از جمله مهمترین سرفصل‌های آموزشی این دوره بود.

قائم مقام ستاد اقامه نماز با اشاره به سخنرانان و اساتید این دوره آموزشی، گفت: حجت الاسلام و المسلمین قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز، حجت الاسلام و المسلمین بهشتی کارشناس مذهبی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام و المسلمین ارباب سلیمانی رئیس شورای اقامه نماز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام آیتی مدیر مرکز تخصصی نماز و جمعی از اساتید برجسته حوزه نماز به ارائه مطلب و سخنرانی پرداختند.

مظفر افزود: در طول این دوره با توجه به فراخوان بیست و هشتمین اجلاس سراسری نماز با عنوان "نماز و مدرسه" که آذرماه امسال به میزبانی استان گلستان برگزار خواهد شد به توضیح روش‌های تبلیغ موثر ویژه دانش آموزان با استفاده از تکنولوژی‌ها و امکانات روز پرداخته شد.

او تصریح کرد: در حاشیه این دوره نمایشگاهی از کتاب‌های کاربردی نماز همچون کتاب شیوه‌های دعوت به نماز اثر حجت الاسلام قرائتی؛ ۱۱۴ نکته درباره نماز و تازه‌های نشر انتشارات و مرکز تخصصی ستاد اقامه نماز برگزار شد که مربیان و مدرسین علاقمند به بازدید و مطالعه پرداختند.

قائم مقام ستاد اقامه نماز گفت: از دیگر برنامه‌های جانبی این دوره آموزشی برگزاری جلسه آموزشی توجیهی یاوران نماز بود که با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز برگزار شد.

مظفر با اشاره به تعداد اساتید مرکز تخصصی نماز، افزود: از بین ۲ هزار و ۵۰۰‌ متقاضی، هزار و ۸۰۰ نفر برای انجام فعالیت‌های ترویجی نماز در سطح استان از سوی مرکزی تخصصی نماز انتخاب و دوره‌های مختلف آموزشی برای این افراد در سطح کشوری و استان‌ها برگزار شده است.

او ادامه داد: بیش از ۶۵۰ نفر از اساتید مرکز تخصصی نماز در استان‌ها از فارغ التحصیلان دانشگاهی، هزار و ۱۸۰ نفر نیز از طلاب حوزه علمیه هستند که ۶۶۸ نفر خواهر و ۱ هزار و ۱۶۲ نفر از برادران هستند.

قائم مقام ستاد اقامه نماز گفت: اساتید مرکز تخصصی نماز به منظور انجام فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی ستاد اقامه نماز در استان‌ها فعالیت کرده و در حال حاضر در سطح استان‌ها با ستاد اقامه نماز استان همکاری می‌کنند. 

مظفر افزود: در این دوره، ده عنوان کتاب فاخر نمازی به عنوان محتوای مطالعاتی این دوره آموزشی با انتخاب خود مربیان اهدا شد.
 
انتهای پیام //م. ا

دوره آموزشی و توانمندسازی مربیان و مدرسین نماز استان‌ها در مشهد برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار