یک وکیل دادگاه جنایات بین المللی با اشاره به افزایش روند اعدام‌ها در عربستان سعودی از کشور‌های گروه ۲۰ خواست نشست در ریاض را تحریم کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العهد، هلنا کندی،  وکیل دادگاه جنایات بین المللی با اشاره به افزایش روند اعدام‌ها در عربستان سعودی از کشور‌های گروه ۲۰ خواست نشست این گروه را که قرار است سال آینده در ریاض برگزار شود، تحریم کنند.

«هلنا کندی» وکیل دادگاه جنایات بین المللی، عضو مجلس عوام و مشاور پادشاه انگلیس در کنفرانس خبری که در لندن برگزار شد، گفت: در سال جاری میلادی ۱۳۴ نفر در عربستان سعودی اعدام شدند.

این عضو مجلس عوام انگلیس با اشاره به اینکه ۳۷ شهروند سعودی دسته جمعی در این کشور اعدام شدند، گفت: شمار زیادی از آن‌ها از اقلیت شیعه عربستان هستند و شش نفر از آن‌ها هم هنگام وقوع جرم کم سن و سال بودند.

او همچنین به گزارشی که به درخواست سازمان عربی حقوق بشر در این باره تهیه کرده، اشاره کرد و گفت: روند فساد و اقدامات غیرقانونی در این کشور اتفاق افتاده است.

از سوی دیگر، «دانیا عقاد» نویسنده و روزنامه نگار سوری تبار با اشاره به درخواست «هلنا کندی» برای تحریم عربستان از سوی کشور‌های «گروه بیست»، گفت: بعید نیست که با روند فعلی میانگین اعدام‌ها در عربستان از روند اعدام‌های قبلی که ثبت شده‌اند فراتر رود.

او تصریح کرد: در میان افرادی که اکنون به اعدام تهدید شده اند، مبلغ سعودی سلمان العوده به چشم می‌خورد.

این در حالی است که دادگاه عربستان در جلسه محرمانه‌ای که یکشنبه گذشته برگزار کرد، محاکمه العوده را به تعویق انداخت و آنرا به ماه دسامبر موکول کرد.

سازمان عفو بین الملل هم با ابراز نگرانی شدید درباره احتمال صدور حکم اعدام سلمان العوده توسط مقامات سعودی خواستار آزادی فوری او بدون هیچ قید و شرطی شد.

مقامات سعودی سپتامبر ۲۰۱۷ مبلغان و فعالان برجسته‌ای از جمله سلمان العوده، عوض القرنی و علی العمری را بازداشت کردند.

انتهای پیام/

برچسب ها: انگلیس ، عربستان ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار