در آستانه فرا رسیدن هفته امامت و ولایت، جمعی از استادان برتر خوشنویسی مشهد در قالب کارگاه "سرمشق عشق"، احادیث و جملات مربوط به این مناسبت را کتابت کردند.

هنرنمایی استادان خوشنویسی در مشهد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسین قائمی کرمانی قائم مقام رئیس شعبه انجمن خوشنویسان ایران در مشهد گفت: کارگاه وخوشنویسی استادان مشهدی در کارگاه نمایشگاه خوشنویسی "سرمشق عشق" از روز سه شنبه با حضور ۱۲ نفر از استادان این انجمن در فرهنگسرای غدیر آغاز شد.

او تصریح کرد: انوشیروان فروغی، فرهاد شیرخانی، محسن عبادی، سید محمد موسوی نسب، حسن صالحیان، علی احسان پور، معصومه سیدحسینی، طاهره عباسی و فاطمه فیضی از جمله استادانی هستند که در این کارگاه حضور یافته اند.

قائم مقام رئیس شعبه انجمن خوشنویسان ایران در مشهد گفت: این استادان آثاری با خطوط نسخ و ثلث و با موضوع هفته ولایت را خلق می‌کنند و در نهایت ۳۵ اثر خلق شده آنان در قالب نمایشگاهی در محل فرهنگسرای غدیر به نمایش درمی آید.

قائمی کرمانی بابیان اینکه نمایشگاه آثار منتخب این کارگاه در نگارخانه غدیر تا ۱۴ مرداد ماه از ساعت ۹ تا ۱۳ در نوبت صبح و از ساعت ۱۶ تا ۱۸ در نوبت عصر در محل فرهنگسرای غدیر برپا می‌شود افزود: در خراسان رضوی ۳۰ نفر دارای مدرک استادی در شاخه‌های مختلف خوشنویسی هستند که معادل مدرک دکتری دانشگاه محسوب می‌شود و این تعداد ۱۰ درصد از استادان خوشنویسی ایران را شامل می‌شود.

هفته امامت و ولایت از ۲۰ مردادماه همزمان با روز عرفه تا ۲۹ مرداد ماه همزمان با عید غدیر خم ادامه دارد.

انتهای پیام//م. ن

خوشنویسی استادان مشهدی در کارگاه "سرمشق عشق"

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.