راه اندازی منطقه ویژه فناوری صنعت نفت و گاز در فارس

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی فارس از راه اندازی منطقه ویژه فناوری صنعت نفت و گاز در استان خبر داد.

راه اندازی منطقه ویژه فناوری صنعت نفت و گاز در فارسبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، نادر طیبی در جلسه بررسی موانع پیش‌روی راه‌اندازی منطقه ویژه فناوری صنعت نفت و گاز استان فارس اظهار داشت: موضوع راه‌اندازی منطقه ویژه فناوری صنعت نفت و گاز استان فارس در چند سال گذشته مطرح شده که متاسفانه هنوز اجرایی نشده و پروژه مشابهی در این حوزه در استان خوزستان به مرحله اجرا رسیده است.

وی با اشاره به روند اجرای پروژه منطقه ویژه نفت و گاز استان خوزستان، افزود: بنا به درخواست اعضای کمیسیون بر آن شدیم تا مدل اجرایی این پروژه که در استان خوزستان اجرا شده، را بررسی کنیم تا در صورت اجرایی بتوانیم با کاهش آزمون و خطا روند حرکت و مدل اجرایی پروژه استان را نیز تبیین کنیم.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس بیان کرد: فارس استان برخورداری در زمینه‌های نفت و انرژی است که تلاش می‌کنیم با ایجاد هم‌افزایی از ظرفیت‌های موجود استان به نحو مطلوبی بهره‌برداری کنیم.

محمد کیارسی، مجری طرح منطقه ویژه نفت، گاز و پتروشیمی خوزستان با ارائه تجربیات و مطالعات انجام شده پیرامون راه‌اندازی این حرکت در استان خوزستان، گفت: برای راه‌اندازی این پروژه باید مواردی از جمله کشش بازار و تقاضا، تمرکز در بخش تولید تخصصی و استفاده از نظام پیمانکاران فرعی در پرهیز از نگاه جزئی گرایانه باید مورد دقت نظر قرار گیرد.

وی دستاورد این پروژه را در خوزستان شامل مجموعه‌سازی تولید تخصصی و یکپارچه‌سازی ۴۰۰ سازنده، برشمرده و از ظرفیت‌های منطقه که جزو مزایای آن نیز می‌باشد حضور متقاضیان کالا و خدمات شامل شرکت‌های حوزه نفت، گاز، نیرو و آب همچنین تولیدکنندگان دانش شامل دانشگاه‌های ملی و محلی، مراکز تحقیق و توسعه ملی و محلی و عرضه‌کنندگان بین‌المللی همچنین شرکت‌های دانش بنیان و نهاد‌های اعتباردهنده ملی و بین‌المللی را عنوان کرد.

کیارسی عنوان کرد: ظرفیت و مزیت شیراز برای راه‌اندازی منطقه ویژه نفت و گاز باید مطالعه و بررسی شده و بعد از آن ظرفیت بنگاه‌های تولیدی و پیمانکاران نیز شناسایی شود. همچنین تقاضا‌های این در حوزه در بخش توسعه و امکان برقراری ارتباط با شرکت‌های E&P و ظرفیت‌سنجی پارک علم و فناوری نیز مورد بررسی قرار گیرد.

در این جلسه فعالان بخش خصوصی از ابعاد مختلف پروژه راه‌اندازی منطقه ویژه فناوری صنعت نفت و گاز استان فارس را بررسی کردند.
انتهای پیام/م

بررسی موانع پیش روی راه اندازی منطقه ویژه فناوری صنعت نفت و گاز فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار