بازیکن تیم نساجی مازندران گفت: پس از مشورت با باشگاه نساجی برای انتقال به استقلال، آن‌ها مانع حضورم در تهران شدند.

علی شجاعی بازیکن تیم فوتبال نساجی مازندران در گفتگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد عملکرد درخشانش در بازی‌هایی دوستانه اخیر تیمش مقابل رقبا و تمرینات پشت سر گذاشته در جلسات تمرینی، شرایط تیم ملی امید و منتفی شدن انتقالش به تیم استقلال تهران توضیحاتی ارائه کرد.

این روز‌ها شرایط خوبی در تیم نساجی را پشت سر گذاشتید و برای قائمشهری‌ها گلزنی کردید، به نظر می‌رسد روز‌های خوبی را پشت سر می‌گذارید و برای لیگ آماده هستید، نظر شما در این رابطه چیست؟

از زمانی که رضا مهاجری هدایت تیم نساجی را بر عهده گرفت تفاوت به وضوح احساس شد. سبک بازی که مهاجری برای امسال در نظر دارد بسیار خوب است و به چشم می‌آید، همه این آمادگی‌ها به تفکرات مهاجری بر می‌گردد که برای تیم در نظر گرفته است، تاکتیک او روی بازیکنان قالب شده و شخصا من را به مرز آمادگی رسانده است. تیم‌های مهاجری  واقعا فوتبال بازی می‌کنند. تیم ما نسبت به سال‌های گذشته فرق خواهد کرد و بهتر خواهد بود همگی مکمل هم هستند. تیم به قدری کامل است که در تمام پست‌ها بازیکنان با کیفیت لازم را در اختیار دارد.

هدف شخصی شما در لیگ نوزدهم چیست؟ مهاجری روی توانایی شما حساب ویژه‌ای باز کره و ممکن است در بیشتر بازی‌ها به کار گرفته می‌شوید، این اتفاق را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

من از تیم‌های مختلف همچون استقلال تهران و همچنین لیگ کشور چک پیشنهادات رسمی داشتم که با باشگاه و رضا مهاجری سرمربی تیم مطرح کردم و باشگاه با این انتقال مخالفت کرد. مهاجری و به من  گفتند که به حضورم در تیم احتیاج دارد و همین باعث شد تا از قائمشهر رفتنی نشوم. لیگ امسال هم بحث مالکیت باشگاه مطرح بود و ان شا الله در صورتی که اوضاع مالکیت باشگاه نساجی هم  حل شود این تیم  بتواند با بازیکنان خوبی که دارد در لیگ نتایج خوبی کسب کند و سر و سامان بگیرد.  

نظر شما در مورد هواداران نساجی چیست؟ حضور آن‌ها در استادیوم تا چه حد به شما و بازیکنان انگیزه می‌دهد؟

اینکه گفته می‌شود نساجی مازندران لیورپول ایران است را با تمام وجود احساس کردم. بازی‌های در ورزشگاه وطنی داشتیم که باران سیل آسا می‌بارید و بازیکنان از شدت بارش روز‌های بعدی را با سرما خوردگی سر می‌کردند، اما هواداران ما تا آخرین لحظه از بازی دست از تشویق بر نمی‌داشتند. در ورزشگاه وطنی هر تیمی که پا بگذارد گرفتن امتیاز برایشان بسیار سخت است.

عملکرد خوب شما در فصل‌های گذشته فوتبالی موجب شد تا توجه کادر فنی تیم‌های ملی جوانان و امید روی شما معطوف شود، نقطه قوت این اتفاق چیست؟

ابتدا در مورد تیم ملی امید باید بگویم امیدوارم بازیکنان به همراه فرهاد مجیدی که به عنوان سرمربی جدید به جمع بازیکنان اضافه شده، بتوانند به مسابقات المپیک ۲۰۲۰ راه پیدا کنند و این طلسم ۴۰ ساله را بشکنند. اما در مورد تیم جوانان نباید از زحمات  امیر حسین پیروانی غافل شد. او در بحث استعدادیابی عالی عمل کرد و تیم با وجود گروه سختی که در آن حضور داشت و باید با رقبای قدرتمندی مصاف می‌کرد، بعد از ۱۴ سال به جام جهانی جوانان صعود کرد. همچنین اکثر بازیکنان وقت تیم ملی جوانان اکنون در تیم‌های مطرح لیگ برتری توپ می‌زنند. توانایی پیروانی و بچه‌ها در تیم ملی جوانان خیلی خوب بود و همدلی بین بازیکنان موج می‌زد که به نظرم در کنار مسائل فنی اهمیت بالایی دارد.

اما اگر پیروانی در مسابقات قرقیزستان نتوانست خیلی موفق عمل کند به این دلیل بود که باشگاه‌ها در اختیار گذاشتن ازیکنان به تیم ملی همکاری لازم را نداشتند و خیلی از بازیکنان غایب بودند و بازیکنان در این تورنمنت در پست‌های غیر تخصصی به میدان رفتند، همچنین آماده سازی تیم  خوب نبود و تنها یک اردو برگزار کردیم. همین اتفاق باعث شد تا روی عملکرد تیمی نمود کند.

بنظر شما چرا از نسل‌های پیشین  تیم ملی جوانان تعداد کمی به تیم‌های ملی یا تیم‌های باشگاهی دعوت می‌شوند و از دوران حرفه‌ای خود فاصله زیادی می‌گیرند و کمرنگ می‌شوند، دلیل این اتفاق چه می‌تواند باشد؟

بازیکنان ما پس از اینکه از یک تورنمنت بزرگ به کشور باز می‌گردند رسما توسط باشگاه‌ها رها می‌شوند. شخصا وقتی از تورنمنت جهانی برگشتم شرایط خوبی در تیم سایپا نداشتم و همین اتفاق باعث شد تا نیمکت نشین شوم. اما بازیکنانی بودند که در تیم‌های ملی دیگر اکنون در تیم‌های برتر دنیا توپ می‌زنند و سرمایه گزاری روی آن‌ها انجام می‌شود. متاسفانه به بازیکنان ما بها نمی‌دهند و همین اتفاق باعث می‌شود تا کمرنگ شوند.

مثلا اگر بخواهیم به حرفه‌ای گری و کنترل بازیکنان توجه کنیم، والیبالیست‌ها پله به پله رشد می‌کنند و نسل تیم ملی را می‌سازند با این حال این اتفاق باید در فوتبال هم بیافتد و شرایط را بهتر کنند. ۴۰ درصد شخص بازیکن در کمرنگ شدنش مقصر است و ۶۰ درصد باشگاه‌ها در این اتفاق تاثیر دارند. با این حال بازیکن می‌تواند به قول معروف خود را بالا بکشد و از حواشی به دور باشد. بازیکن در این راستا باید بسیار صبور باشد تا به موفقیت برسد.


بیشتر بخوانید:

بهروان: برای پرداخت طلب بازیکنان سابق نساجی پولی به دست ما نرسیده است

ماجرای جدایی عاشوری از نساجی چه بود؟

میرزازاد: می‌خواهم گلر تیم‌ملی فوتبال بزرگسالان شوم/ قراردادم با نساجی مانع از حضورم در پرسپولیس شد

دلیل غیبت بازیکن لیگ برتری در تمرینات مشخص شد

تکلیف مالک نماینده مازندران در لیگ برتر امروز مشخص می‌شود


انتهای پیام/

آخرین اخبار از باشگاه نساجی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار