شادنوش گفت: اکنون امکان درمان برای بیماران منطقه، کشور‌های حاشیه خلیج فارس و همسایه ایران فراهم شده است.

ایران قطب درمان ناباروری/ درمان بیماران منطقه و کشور‌های حاشیه خلیح فارس فراهم استبه گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی شادنوش، رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت با اشاره به موضوع درمان‌های ناباروری و قابلیت ایران برای تبدیل شدن به قطب درمان‌های ناباروری، اظهار کرد: حدود ۸۴ مرکز درمان ناباروری با استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا در کشور فعال است. با توجه به تلاش‌های دانشمندان در عرصه درمان ناباروری، پتانسیل‌های ویژه‌ای در کشور فراهم شده است.

رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت تصریح کرد: فراتر از پتانسیل‌هایی که در داخل کشور فراهم شده است، می‌توان به مبتلایان به بیماری ناباروری منطقه نیز خدمات درمانی را اعطا کرد.
 
وی افزود: بیماران خارجی قبل از پیشرفت ایران در عرصه درمان ناباروری، به کشور‌های اروپایی و توسعه یافته سفر می‌کردند اما اکنون امکان درمان برای بیماران منطقه، کشور‌های حاشیه خلیج فارس و همسایه ایران فراهم شده است.
 
شادنوش درخصوص موانع موجود بر سر راه ایران برای تبدیل شدن به قطب درمان ناباروری و همچنین توریسم سلامت، بیان کرد: ایران از نظر پیشرفت‌های مسائل علمی و امکانات موجود، هیچگونه کمبودی ندارد. علاوه بر این، سیستم ثبت و پیگیری و نظارت آنلاین کشوری نیز در حال تکمیل است، اما همه این موارد، نیازمند به روز رسانی قوانین در حوزه اهدای تخمک تا اهدای جنین است.

ضرورت افزایش تعداد ناباروری‌ها به موازات افزایش جمعیت جوامع

احمد حمزه، دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: سیاست‌های جمعیتی در ایران ایجاب می‌کند که مسئله باروری و ناباروری به طور خاص مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به ضرورت افزایش تعداد ناباروری‌ها به موازات افزایش جمعیت جوامع، گفت: سبک زندگی، استرس محیط زندگی و کار، نوع تغذیه، ازدواج دیرهنگام و تأخیر در فرزندآوری موجب افزایش موارد ناباروری در جوامع امروز شده است.

دبیر کمیسیون بهداشت بیان کرد: کشور ایران در علوم مختلف به ویژه پزشکی و درمان ناباروری پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است به طوریکه در حال حاضر، آخرین تکنولوژی‌های دنیا را در حوزه درمان ناباروری در اختیار داریم و می‌توانیم نقش موثری را در درمان این بیماری در داخل و گردشگری سلامت در منطقه ایفا کنیم.
بیشتر بخوانید: رفع کمبود ۲ قلم دارو از هفته آینده در داروخانه‌های کشور
حمزه در خصوص وجود موانع قانونی در حوزه اهدای تخمک، اسپرم و رحم اجاره ای، گفت: اطمینان داریم که فقه پویای شیعه در آینده برای این مسئله، راهکاری پیدا خواهد کرد و قوانین مربوط به این مسائل به زودی تدوین خواهد شد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار