مدیرکل راه و شهرسازی لارستان نتایج بازدید میدانی مسئولان وزارت راه و شهرسازی از محور لار - جهرم را تشریح کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اتفاقات و تصادفاتی که در یک ماه اخیر در محور لار - جهرم رخ داده و در عرض ۴۰ روز ۱۶ نفر کشته بر جای گذاشت، موجی از اعتراض مردمی را در پی داشت. به دنبال این ماجرا جلسات متعددی از سوی راه و شهرسازی لارستان و دیگر مسئولان این شهرستان با مسئولان وزارت مذکور برگزار و وعده‌هایی از سوی مسئولان برای حل مشکلات این محور داده شد.

در راستای همان جلسات روز گذشته بازید میدانی از سوی مدیران وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه کشور از محور‌های مواصلاتی لارستان انجام شد.


بیشتر بخوانید: واکنش‌ها به حوادث جاده‌ای در لارستان/ چرا برای حل مشکل اقدامی صورت نمی گیرد 


محمدرضا باقری‌فرد، مدیرکل راه و شهرسازی لارستان درباره نتایج این بازدید میدانی گفت: در پی وقایع و حوادث تلخ و ناگوار تصادفات جاده‌ای اخیر در راه‌های مواصلاتی لارستان جمعی از مدیران شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور و سازمان برنامه و بودجه کشور برای تسریع در حل مشکل و ارائه گزارش بازدید میدانى از محور‌های لارستان انجام شد.


بیشتر بخوانید: ۱۱ کشته و زخمی در محور لار – جهرم/اعزام ۳ دستگاه آمبولانس و یک فروند بالگرد به محل حادثه + تصاویر 


وی با بیان اینکه در این بازدید یک روزه اطلاعات فنی پروژه ملی لار- جهرم و لار – بندرعباس، میزان عقب ماندگی و بدهی پیمانکاران در این مسیر بیان شد، گفت: مقرر شد با توجه به اولویت‌بندى نقاط حادثه خیز و اضطرار و طبق بررسى‌هاى ایمنى و ترافیک ابتدا ٣١ کیلومتر از ۵۵ کیلومتر باقى مانده از محور لار - جهرم جهت چهار خطه شدن محور مهیاى پیمان سپاری شود.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان همچنین به دیدار با فرمانده انتظامی استان فارس در روز‌های اخیر اشاره کرد و افزود: این دیدار با هدف کاهش تصادفات در محور‌های حوزه استحفاظی اداره کل راه و شهرسازی لارستان بود.

باقری‌فرد تصریح کرد: کنترل مضاعف و گشت‌زنی‌های مستمر جهت جلوگیری از تصادفات حادثه‌خیز و کنترل سرعت خودرو‌ها و برنامه‌ریزی برای کنترل تانکر‌های حامل سوخت از مهم‌ترین مواردی بود که مطرح شد.

وی عنوان کرد: در همین راستا فعال شدن گشت‌های نامحسوس در تمامی اوقات شبانه روز و پیگیری نصب دوربین‌ها در دستور کار این جلسه قرار گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان بیان کرد: همچنین در این دیدار مقرر شد که در صورت نیاز شورای تامین استان ضمن بررسی نسبت به محدودیت تردد‌های محوله‌های نفتی به ویژه در محور لار – جهرم اقدامات لازم انجام شود.

مهرماه سال ۹۳ بود که کلنگ باند دوم این محور با حضور مسئولان وقت وزارت راه و اداره کل راه و شهرسازی لارستان به زمین زده شد، اما از آن زمان تاکنون ۵ سال گذشته و این پروژه هنوز به سرانجام نرسیده است. در سال ۹۴ نیز به دستور آخوندی وزیر وقت راه و شهرسازی نیز مجوز و دستور دو بانده شدن ۲۰ کیلومتر از مسیر لار – بندرعباس داده شد، اما پس از گذشت ۳ سال و اندی از آن زمان پروژه تقریبا هیچ پیشرفتی نداشته است.

پروژه شیراز ـ جهرم ـ لار ـ بندرعباس از پروژه‌هایی است که در ۲ استان کشور و توسط ۳ اداره کل راه و شهرسازی پیگیری می‌شود و یک پروژه ملی محسوب می‌شود. محور لار ـ جهرم و لار - بندرعباس از پرترددترین مسیر‌های جنوب کشور و یک جاده ترانزیتی بسیار مهم است.

محور لار ـ جهرم کوتاه‌ترین و بهترین مسیر برای دسترسی به بنادر جنوبی و جزایر کیش و قشم است، تردد بسیار بالایی از خودرو‌ها به ویژه خودرو‌های سنگین را به خود اختصاص داده که سبب شده در لیست پرترددترین و مهمترین محور‌های جنوبی کشور قرار گیرد.

منبع: تسنیم
انتهای پیام/م

بررسی آخرین وضعیت محور لار - جهرم

برچسب ها: حوادث ، راه و شهرسازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.