معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: ۱۷ عامل دخیل در گسترش آسیب‌های اجتماعی در اردبیل شناسایی شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، یوسف خدادادی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان امروز در نشست مشترک با شهردار و مدیران شهرداری اردبیل گفت: به منظور پیشگیری از وقوع هر نوع جرم و کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه باید از مراکز فرهنگی شهرداری که در راستای ارتقای سطح  کیفیت زندگی شهروندان برنامه‌ های متعدد فرهنگی اجتماعی برگزار می‌کنند بهره گرفت.

او افزود: ضروری است با بهره‌گیری از مراکز فرهنگی شهرداری اردبیل و با هم‌افزایی و تعامل با این مراکز در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی گام برداریم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل با بیان اینکه همواره در جوامع بشری حتی برای رفع مشکلات اقتصادی نیز به توسعه فرهنگی مرتفع می‌شود، گفت: بحث آموزش، فرهنگ و پرورش زمینه‌ساز رشد یک جامعه می‌شود.

خدادادی با اشاره به اینکه اردبیل جزو استان‌های ناشاد است، بیان کرد: از لحاظ مهارت‌های ارتباطی، فن بیان، کنترل خشم، گفتگو و مذاکره بسیار ضعیف هستیم و ضروری است با برگزاری برنامه‌ها و کارگاه‌های آموزشی و روانشناسی بر روی این نقص‌های خود تاثیرگذار باشیم.

او با تاکید بر افزایش برنامه‌ها و آموزش‌های رشدمدار به ویژه در کودکان گفت: کودکان سرمایه‌های جامعه هستند و بایستی از کودکی با قوانین  و رعایت حقوق دیگران را آموزش داد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل با بیان اینکه مباحث فرهنگی که برای اجرا در نظر گرفته‌ایم بایستی هدفمند باشد، افرود: اقدامات پراکنده نتیجه بخش نبوده و در کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر نخواهد بود.

وی تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم در بسط و توسعه مباحث فرهنگی موفق عمل کنیم، بایستی برنامه ریزی دقیق اصولی و کارشناسی داشته و برحسب نیاز جامعه و شهروندان اقدام به اجرای آنها کنیم.

خدادادی گفت: 17 عامل دخیل در گسترش آسیب های اجتماعی را به صورت میدانی تحقیق و احصا کردیم که خشونت، طلاق و اعتیاد سه عامل مهم به شمار آمده و باید در این راستا برنامه های فرهنگی را پیش بینی کرده و اجرایی کنیم.

انتهای پیام/ع

اردبیل جزو استان‌های ناشاد است

 

برچسب ها: اعتیاد ، طلاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.