مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان از توزیع و نصب پوستر آموزشی در خصوص حذف نایلون و استفاده از کیسه های پارچه ای، در فروشگاه های سطح خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان  علی دهنوی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با اشاره به نصب پوستر آموزشی و تشویق به استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای عنوان کرد: از ۲۱ تیرماه و شروع روز بدون پلاستیک تا کنون، با همکاری انجمن زیست محیطی صلح با طبیعت، این پوستر‌ها تهیه و در مراکز مختلف شامل فروشگاه ها، مراکز آموزشی، باشگاه ها نصب می‌شوند.

او با تأکید بر همکاری ویژه با سمن های زیست محیطی به منظور پیشبرد طرح ها و برنامه های آموزشی در سطح شهر اصفهان افزود: این طرح از روز بدون پلاستیک شروع شده و پوستر‌ها به طور مستمر در ۵۰۰ مرکز تجاری، آموزشی و فرهنگی توزیع و ضمن ارائه یک آموزش کوتاه، نصب می‌شوند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان، ضمن تقدیر از مشارکت انجمن صلح با طبیعت برای آموزش و فرهنگسازی در میان اقشار مختلف شهروندان، بیان کرد: انجمن صلح با طبیعت یکی از حامیان فعال و عامل به آموزه¬های زیست محیطی در شهر اصفهان است که در برنامه¬های مختلف با هدف کاهش تولید پسماند، آموزش تفکیک از مبدأ و حمایت از محیط زیست پیشقدم بوده است و در این راستا نیز بخش توزیع و آموزش طرح نصب ۵۰۰ پوستر در سطح شهر را بر عهده گرفته که تاکنون بخش زیادی از آن اجرا شده است.

دهنوی این دست اقدامات را سبب برانگیختن کنجکاوی و توجه شهروندان نسبت به مباحث مهم حوزه مدیریت پسماند و ارتقای آگاهی¬ها برای حرکت به سمت رفتار‌های صحیح دانست و گفت: در این پوستر‌های آموزشی سعی شده تا در قالب یک طرح گرافیکی گویا و جدید، اهمیت حذف نایلون و استفاده از کیسه های پارچه ای به بیننده گوشزد شود و بدون کلام اضافه، در ذهن مخاطب تلنگر لازم را ایجاد کند.

او برنامه های آموزشی را بخش مهمی از رویکرد‌های اجرایی این سازمان برشمرد و اظهار کرد: رفتار شهروندان تعیین کننده میزان موفقیت پروژه¬هایی است که در حیطه مدیریت پسماند تعریف می شوند و از این حیث، با آموزش شهروندان در مکان¬ها و زمان های مختلف و به شیوه¬های متنوع می¬توان انتظار بهبود رفتار و در نتیجه دریافت برون داد بهتر از طرح ها و برنامه ریزی های مربوط به مدیریت پسماند را داشت.

انتهای پیام/ی
 


حذف کیسه‌های نایلونی برای حفاظت زا محیط زیست

برچسب ها: محیط زیست ، پسماند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار