معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی گفت:در سه ماه گذشته افزون بر ۴۱ هزا راس دام زنده از طریق مرز بازرگان به کشور وارد و سپس از بوشهر به قطر ترانزیت شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، جلسه برنامه ریزی ترانزیت دام زنده از مرز بازرگان با حضور معاون سلامت اداره کل دامپزشکی، مدیر کل دامپزشکی استان بوشهر و نمایندگان شرکت‌های حمل و نقل در شهرستان ماکو آذربایجان غربی بر گزار شد.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی گفت: ترانزیت دام زنده از خرداد امسال شروع شده و تا به حال ۴۱ هزار ۵۹۵ راس دام زنده از کشور ترکیه و از مسیر کشورمان به کشور قطر ترانزیت شده است.

دکتر ملکی با تاکید بر کنترل‌های بهداشتی قرنطیه دامی در مرز بازرگان افزود: این تعداد از دام‌های زنده به وسیله ۱۵۰ دستگاه کامیون حمل شده و برای این تعداد از کامیون ۶۱ گواهی حمل بهداشتی صادر شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر هم در این جلسه با تشکر از تلاش‌های مسئولان شهرستان ماکو برای کمک به ترانزیت دام از مرز بازرگان گفت: دام‌های وارد شده از مرز بازرگان در بندر بوشهر تخلیه و به وسیله لنج و زیر نظر دامپزشکی این استان با رعایت تمام موازین بهداشتی به کشور قطر  فرستاده می‌شود.

مرتضی بحرانی با درخواست از نمایندگان شرکت‌های حمل و نقل دام در مرز بازرگان برای مراعات قوانین گمرکی، افزود: برخی از اسناد و مدارک محموله دام‌ها درست نیست و لازم است نمایندگان شرکت‌ها نهایت دقت را در ترانزیت دام‌ها به کار گیرند.

انتهای پیام/ک

ترانزیت دام ترکیه از بوشهر به قطر

 

 

 

برچسب ها: صادرات ، واردات ، دامپزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.