مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:شهرستان قاینات از طرح یارانه دستمزد برخوردار می‌شود.

رکنی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ،گفت: تا کنون به هزار و ۷۹۰ طرح به مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری در استان تسهیلات پرداخت شده است.

او افزود: شهرستان قاین با دریافت تسهیلات ۱۹۷ طرح به مبلغ ۱۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان و پیش بینی ایجاد هزارو ۹ فرصت شغلی در شهرستان توانسته از این تسهیلات ارزان قیمت بهره‌مند شد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با اشاره به اینکه سهم استان خراسان جنوبی از این اعتبارات ۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است  ادامه داد: از کمیته اشتغال شهرستان می‌خواهیم ضمن اولویت دادن به طرح‌های توجیه دار و متناسب با پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های شهرستان نسبت به جذب حداکثری اعتبارات از محل این تفاهم نامه توسط کارفرمایان و تعاونگران اقدام نمایند.

رکنی اظهار کرد: استان خراسان جنوبی جزو استان‌هایی بوده که کمترین میزان انحراف را در تسهیلات اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری در کشور داشته است. وی خواستار تداوم این نظارت‌ها در شهرستان شد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در خصوص طرح "یارانه دستمزد" عنوان کرد: دستورالعمل پرداخت یارانه دستمزد با اولویت مناطق کم برخوردار و مناطق غیر برخوردار از اشتغال با اولویت ۸ ستان محروم و کم برخوردار ابلاغ شد.

رکنی ادامه داد: یارانه دستمزد وجهی است که توسط دولت به موجب شیوه نامه به صورت ماهانه بابت بخشی از دستمزد نیروی کار شغل اولی که به افراد بیکار بین ۲۰ تا ۳۵ سال اطلاق می‌شود که فاقد سابقه بیمه پردازی برای مدت سه ماه یا بیشتر باشند؛ به عنوان یارانه، به کارفرما پرداخت می‌شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اظهار کرد: سقف بهره مندی هر کارگاه برای استفاده از نیروی کار شغل اولی معادل حداکثر ۵۰ درصد نیروی کار موجود است.

او گفت: بر اساس اصلاحات صورت گرفته در دستورالعمل؛ شهرستان‌های کم برخوردار از اشتغال که نرخ بیکاری آن‌ها بالاتر از نرخ بیکاری کشور است، با اولویت شهرستان‌های دارای نرخ بیکاری بالاتر از میانگین استانی، مطابق آخرین سرشماری عمومی نفوس و مسکن از سوی مرکز آمار ایران در سال ۹۵ مشمول این دستورالعمل شدند.

رکنی در ادامه افزود: شهرستان قاینات با نرخ بیکاری معادل ۱۵.۴ بر اساس سرشماری نفوس و مشکن سال ۹۵ و شهرستان‌های نهبندان، درمیان و سرایان در استان خراسان جنوبی می‌توانند از طرح یارانه دستمزد بهره‌مند گردند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: طول دوره پرداخت یارانه دستمزد به ازاء هر نیروی کار شغل اولی با تایید دستگاه هماهنگ کننده تا سقف ۱۲ ماه است.

رکنی اظهار کرد: سهم استان در این طرح معادل هزارو ۱۵۵ نفر اعلام کرد که میزان یارانه دستمزد، معادل ۳۰ درصد حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار است که بر اساس صورت وضعیت مزد ارسالی به سازمان تامین اجتماعی محاسبه و پرداخت می‌شود.

انتهای پیام / ط ا

پرداخت تسهیلات به هزار و ۷۹۰ طرح

برچسب ها: وزارت کار ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.