رویداد شتاب گیاهان دارویی و بلوط به صورت سراسری و از سوی دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، نخستین رویداد شتاب گیاهان دارویی و بلوط به صورت سراسری و از سوی دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان برگزار می‌شود.

این رویداد استارتاپی آذرماه سال جاری و در شهر خرم آباد برگزار خواهد شد.

امروز چهارشنبه در نشست رئیس دانشگاه علمی کاربردی لرستان با سید محمد موحد پور معاون استاندار لرستان پیرامون چگونگی برگزاری این رویداد ملی در لرستان برنامه ریزی و هماهنگی‌های لازم صورت گرفت.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی لرستان در این رابطه با اشاره به اینکه با توجه به ظرفیت‌های استان در حوزه گیاهان دارویی و منابع غنی جنگل‌های بلوط، برگزاری نخستین رویداد استارتاپی این حوزه را در دستور کار قرار داده ایم، اظهار داشت: این رویداد استارتاپی به صورت کشوری و به میزبانی لرستان برگزار می‌شود تا نتایج این رویداد به رفع موانع توسعه صنایع حوزه گیاهان دارویی منجر شود.

سعید فرح بخش با بیان اینکه برنامه ریزی لازم برای برگزاری این رویداد انجام شده و با مسئولان استانداری لرستان در این حوزه مذاکره‌های لازم را انجام داده ایم، تصریح کرد: هدف اصلی از برگزاری این رویداد رفع مشکلات حوزه صنایع گیاهان دارویی و فرآورده‌های گیاهان دارویی از جمله اسانس و عرق گیری است.

وی با تاکید بر اینکه مکانیزاسیون کاشت، داشت و برداشت گیاهان دارویی از دیگر اهداف برگزاری این رویداد ملی است، افزود: همه دستگاه‌های اجرایی کشور، فعالان صنایع گیاهان دارویی و دانشگاهیان می‌توانند در این رویداد شرکت کنند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی لرستان خاطرنشان کرد: در حوزه درختان بلوط نیز برای نخستین بار در این رویداد ایده‌های افراد در راستای تامین غذا، شیرینی و نان بلوط دریافت می‌شود و برای اشتغالزایی در این بخش ایده پردازی خواهد شد.

انتهای پیام/ر

برگزاری نخستین رویداد شتاب گیاهان دارویی و بلوط در لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.