ناطقی گفت: ووشو کاران چینی ترس بزرگی از ما دارد، چون رقیب سرسختی برای آن‌ها هستیم. 

زهرا ناطقی نایب رئیس فدراسیون ووشو در گفتگو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت اردوی تیم ملی جوانان و بزرگسالان در بخش تالو و ساندا جهت شرکت در  مسابقات قهرمانی جوانان آسیا و قهرمانی جهان اظهار کرد: ورزشکاران ما در ۲ مرحله صبح و بعداز ظهر هر روز تمرین می‌کنند و تمام وقت در فدراسیون ووشو هستم تا نظاره گر تمرینات باشم. ورزشکاران  ما زیر نظر مربیان تمرینات خوبی پشت سر می‌گذارند و تیم ملی جوانان کشورمان ۲ هفته دیگر به مسابقات قهرمانی  آسیا اعزام می‌شوند. همچنین تیم ملی بزرگسالان ما مهرماه به مسابقات قهرمانی جهان  در شانگ‌های چین می‌روند.  

چینی ها هنوز هم بابت از دست دادن قهرمانی جوانان ناراحت هستند 

او درباره اینکه پیش بینی اش از این رقابت‌ها چیست و  امیدوار به کسب مدال در این مسابقات هست، گفت: انشاالله این اتفاق رخ می‌دهد و ورزشکاران ما با انگیزه زیادی کار می‌کنند و مربیان هم به خوبی تمرین می‌دهند و با این تلاش و پشتکار می‌توانیم مدال‌های خوش رنگ در آسیا و جهان بگیریم. در مسابقات جهانی جوانان ما در برزیل مقام اول را بدست آوردند و بازیکنان جوان مان نیز  قهرمانی را از چنگ چینی‌ها درآوردند. به هر حال هنوز چینی‌ها از این موضوع ناراحت هستند چرا که ووشو ورزش اول این کشور است. ما یک رقیب سرسخت برای چینی‌ها هستیم و در مسابقات قهرمانی جهان در چین بیش از ۱۰۰ کشور شرکت می‌کنند، همه کشور‌ها در تلاش هستند و رقبای خود را شناسایی کردند. ما هم در مسابقات جهانی رقبای سرسختی داریم و انشاالله ورزشکاران ما با دست پر به ایران بازگردند. البته در مسابقات قهرمانی آسیا رقابت‌ها سخت‌تر و سنگین‌تر است، چون کشور‌های آسیایی جزء رقبای اصلی هستند و ووشو کاران  چینی ترس بزرگی از ما دارند، چون رقیب سرسختی برای آن‌ها هستیم. 

کسب مدال جزء اهداف فدراسیون ووشو است 

نایب رئیس بانوان ووشو درباره اینکه حمایت‌های مالی از ورزشکاران صورت می‌گیرد و حقوق دریافت می‌کنند، گفت: ورزشکاران زمانی که فیکس تیم ملی می‌شوند دارای حقوق هستند و همه امکانات در اردو‌ها در اختیار ورزشکاران قرار دارد و مشکلی از لحاظ تغذیه‌ای و تمرینی ندارند. فدراسیون شرایط ایده آلی برای ورزشکاران در نظر گرفته است، چرا که کسب مدال جزء اهداف و برنامه‌های فدراسیون است. ورزشکاران بهترین شرایط برایشان فراهم شده است تا با آرامش خیال بتوانند این تمرینات را پشت سربگذرانند و  نگرانی بابت تمرینات و مسائل مالی نداشته باشند.

او  درباره اینکه در سال‌های اخیر وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون ووشو توجه خاصی به بانوان دارند، بیان کرد: با توجه به اینکه فدراسیون ووشو در بخش آقایان و بانوان مدال‌های خیلی خوبی را برای ورزش کشورمان به ارمغان آورده است، وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک توجه ویژه‌ای به این ورزش دارند. فدراسیون ووشو یکی از فدراسیون‌های درجه یک است که در بخش برنامه ریزی و مدال آوری حرف اول را می‌زند.


بیشتر بخوانید:

نفرات راه یافته به اردوی تیم ملی ووشو مشخص شدند

ظفری حضور در مسابقات جهانی ووشو را از دست داد

کادر فنی تیم ملی ووشو اعلام شد


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار