رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: صادرات کالا از استان طی ۳ ماهه امسال به مدت مشابه سال ۱۳۹۷ از نظر ارزش، رشد ۸۶ درصدی داشته است.

رشد ۸۶ درصدی صادرات از سیستان و بلوچستانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، و به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان، نادر میرشکار  رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: صادرات کالا از استان طی ۳ ماهه امسال به ارزش بیش از ۲۵۸ میلیون دلار رسید که نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۷ از نظر ارزش، رشد ۸۶ درصدی داشته است.

میرشکار اظهار کرد: کل صادرات از گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان طی ۳ ماهه سال ۱۳۹۸ به وزن ۳۷۷ هزار و ۶۷ تن و با ارزش ۲۵۸ میلیون و ۲۷۱ هزار و ۹۴۷ دلار می‌باشد که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۷ از لحاظ ارزش، ۸۶ درصد افزایش داشته است.

او ادامه داد: میزان صادارت در ۳ ماهه سال ۱۳۹۸ از گمرکات استان به ارزش ۵۴ میلیون و ۹۶۴ هزار و ۷۵۸ دلار و از بازارچه‌های مرزی استان نیز به ارزش ۲۰۳ میلیون و ۳۰۷ هزار و ۱۸۹ دلار می‌باشد که سهم صادرات از گمرکات استان مثبت ۱۰ درصد و سهم صادرات از بازارچه‌های مرزی استان مثبت ۱۲۶ درصد می‌باشد.

میرشکار افزود: آمار‌ها حاکی از این است که صادرات از طریق گمرکات استان در مقایسه به مدت مشابه سال قبل فقط ۱۰ درصد افزایش داشته است، اما صادرات از طریق بازارچه‌های مرزی ۱۲۶ درصد رشد داشته است.

او  افزود: بازارچه‌های مرزی استان عملکرد صادراتی قابل توجهی را به خود اختصاص داده اند و از دلایل عمده افزایش صادرات می‌توان به دسترسی آسان بازار‌های کشور‌های همسایه، سهولت فرایند انجام صادرات و نیزبروکراسی اداری کمتر در بازارچه‌ها اشاره کرد و بازارچه‌های مرزی استان رویکرد صادرات گرا دارند.

میرشکار ادامه داد: طی مدت ۳ ماهه سال ۱۳۹۸ از سیستان و بلوچستان اقلامی از جمله مصالح ساختمانی (سیمان)، گاز، هندوانه، گوجه فرنگی، خرما، صیفی جات و لوازم بهداشتی به کشور‌های افغانستان، پاکستان، ترکیه، کویت، امارات و سایر کشور‌ها صادر شده است.

انتهای پیام/ع

افزایش صادرات کالا از سیستان وبلوچستان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار