سرپرست شبکه بهداشت و درمان مهاباد از بهره برداری مرکز خدمات جامع سلامت محسن شافعی این شهرستان در آینده نزدیک خبر داد.

بهزاد سرپرست شبکه بهداشت و درمان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: مرکز جامع سلامت محسن شافعی با اعتبار ۱۳ میلیارد ریال از محل اعتبارات دانشگاه متبوع در زمینی به مساحت ۹۱۱ مترمربع و با زیربنای یکهزار و ۲۰۰ متر در سه طبقه ساخته می‌شود.

او افزود: در یکی از طبقه‌های این مرکز آزمایشگاه مرکزی، مرکز بهداشت مهاباد بنا نهاده شده است که با بهره برداری از آن مردم حاشیه شهر می‌توانند ازخدمات آزمایشگاهی مرکز بهداشت استفاده نمایند و در فضایی به روز و استاندارد خدمت رسانی انجام شود.

او اضافه کرد: مرکز خدمات سلامت جامع شهری محسن شافعی با دارا بودن بخش‌های دندانپزشکی، پزشک عمومی، مامایی، بهداشت محیط و حرفه ای، تزریقات و پانسمان، پیشگیری و مبارزه با بیماریها، بهداشت خانواده، داروخانه و پذیرش به جمعیت ۲۷ هزار نفری شهری تحت پوشش خود خدمات سلامت ارائه می‌دهد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: متناسب با جمعیت، هر مرکز می‌تواند تا سقف ۵۰ هزار نفر را پوشش دهد و با توجه به استیجاری بودن بیشتر مراکز و پایگاه‌های سلامت با بهره برداری از این مراکز و پایگا ه هاخدمات در یک فضای استاندارد انجام گرفته و این مراکز به حالت تملیکی در می‌آیند.

او ادامه داد: با هدف طرح تحول سلامت استاندارد سازی مراکز خدمات جامع سلامت روستایی کاولان، قمطره، کانی سیب، گوک تپه، کوشکدره، بداق سلطان و احداث و بهره برداری مرکز خدمات جامع سلامت فرهنگیان، پایگاه سلامت فرهنگیان، پایگاه سلامت کشاورز و خانه‌های بهداشت در مجموع بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال جهت تجهیز و نوسازی و بهسازی این مراکز هزینه شده است.

لازم به ذکر است که تعداد ۵ مرکز خدمات سلامت شهری و ۲ مرکز خدمات سلامتی شهری و روستایی و ۱۲ مرکز خدمات سلامت روستایی با داشتن ۶۷ خانه بهداشت در سطح شهرستان مهاباد به مردم و روستاییان عزیز خدمات سلامت ارائه می‌دهند.

انتهای پیام/ج

ساخت مرکز جدید خدمات جامع سلامت مهاباد رو به پایان است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.