مهم‌ترین حوادث امروز پنجشنبه ۱۰ مردادماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

۲ میلیارد ریال شیر خشک قاچاق به مقصد نرسید/ توقیف بیش از ۱۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سیب و سورانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  مهمترین حوادث امروز پنجشنبه ۱۰ مردادماه سال ۹۸ را میتوانید در این بسته خبری بخوانید.

۲ میلیارد ریال شیر خشک قاچاق به مقصد نرسید

سردار محمد قنبری فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان گفت: ساعت ۱۵:۵۱ دیروز ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان سراوان، هنگام کنترل خودر‌های عبوری در محور خاش-سراوان به یک دستگاه تریلی مشکوک شدند.

او اظهار داشت: ماموران انتظامی پس از متوقف کردن این خودرو از استان فارس به مقصد سراوان بارگیری شده بود، در بازرسی از آن ۷ تن و ۵۰۰ کیلوگرم شیر خشک قاچاق در قالب ۳۰۰ کیسه ۲۵ کیلویی کشف کردند.

سردار قنبری با اشاره به اینکه ارزش این محموله قاچاق ۲ میلیارد ریال برآورد شده افزود: خودرو تریلی توقیف و فرد متخلف با تشکیل پرونده روانه دادسرا شد.

توقیف بیش از ۱۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سیب و سوران

سرهنگ غلامرضا توکلی  فرمانده انتظامی شهرستان سیب و سوران  گفت:  دیروز یکی از تیم‌های پلیس آگاهی هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در یکی از محور‌های فرعی منتهی به شهر سیب و سوران به یک دستگاه کامیون تانکر دار مشکوک شدند.

او افزود: ماموران این فرماندهی پس از متوقف کردن خودرو در بازرسی از آن ۱۲ هزار و ۱۵۰ لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل کشف کردند.

او  تصریح کرد: در این راستا خودرو کامیون توقیف و فرد متخلف با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان سیب و سوران با اشاره به اینکه قاچاق کالا و سوخت، حیات اقتصادی یک جامعه را تهدید می‌کند، افزود:پلیس با تمام توان و با جدیت همواره با قاچاقچیان و اخلال گران نظام اقتصادی کشور مبارزه خواهد کرد.

۱۰ نفر شتر قاچاق در سراوان کشف شد

موسی عباس‌زاده‌محمودی  رئیس اداره تعزیرات حکومتی سراوان در جنوب شرق سیستان و بلوچستان گفت: ماموران سپاه پاسداران این شهرستان در حین انجام ماموریت‌های محوله در نطقه صفر مرزی کاروان شتر به تعداد ۱۰ نفر را کشف کردند.

موسی عباس‌زاده‌محمودی  اظهار داشت: این تعداد شتر از خاک پاکستان وارد کشور شدند.

او گفت: با اقدام به موقع ماموران یک نفر قاچاقچی دام دستگیر و پرونده برای رسیدگی به شعبه ویژه تخلفات قاچاق کالا و ارز ارجاع شد.

رئیس اداره تعزیرات حکومتی سراوان بیان کرد: شعبه رسیدگی کننده با توجه به اظهارات متهم که در بازجویی به انجام تخلف اقرار کرده بود و همچنین نحوه کشف دام‌ها و سایر مستندات موجود، تخلف را محرز دانست و متخلف را به ۳۷۲ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال و ضبط شتر‌های مکشوفه محکوم کرد.

او افزود: یکی از شیوه‌های متداول قاچاقچیان در نقطه مرزی جنوب شرق کشور رهاسازی دام‌ها از کشور پاکستان است که با هوشیاری ماموران در بسیاری از موارد در اقدام خود ناموفق بوده‌اند.

لوازم یدکی خودروی قاچاق به مقصد نرسید

سرهنگ حیدرعلی کیخای مقدم فرمانده انتظامی شهرستان چابهار گفت: در راستای اجرای طرح تشدید کنترل محور‌های مواصلاتی و مبارزه با قاچاق کالا، دیروز مأموران دایره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی شهرستان در ایست و بازرسی شهید یدالهی این فرماندهی در محور "چابهار-جکیگور" هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه سواری ۴۰۵ مشکوک و آن را متوقف ساختند.

او  افزود: مأموران پس از توقیف خودرو در بازرسی از آن تعداد زیادی لوازم یدکی خودروی قاچاق را شامل ۶۰ عدد صفحه کلاج وبلبرینگ کلاج خودروی پژو، که فاقد مجوز‌های گمرکی بودند کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار تصریح کرد: ارزش کالا‌های قاچاق کشف شده توسط کارشناسان ۴۰۰ میلیون ریال برآرود شد.

سرهنگ کیخای مقدم در پایان افزود: در این راستا خودرو توقیف و فرد متخلف با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

 واژگونی خودروی سوناتا  با یک کشته و یک مجروح 

سرهنگ کشواد بهروزی زاده رئیس پلیس راه شمال سیستان وبلوچستان گفت: ساعت ۰۲:۳۰ بامداد امروز در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر واژگونی یک دستگاه خودروی سوناتا در کیلومتر ۸۵ محور "سراوان به خاش" بلافاصله گشت تصادفات پلیس راه برای بررسی حادثه، بهمراه عومل امدادی در صحنه حاضر شدند.

رئیس پلیس راه شمال استان سیستان و بلوچستان افزود: با بررسی به عمل آمده مشخص شد یک دستگاه خودروی سوناتا با دو نفر سرنشین پس از خروج از جاده واژگون شده است.

او بیان داشت: متأسفانه در این حادثه یکی از سرنشینان خودرو (نور محمد-۵۵ ساله) در دم فوت و یکی از سرنشینان مجروح و توسط عوامل امدادی به مراکز درمانی منتقل شد.

بهروزی زاده تصریح کرد:کارشناس تصادفات پلیس راه علت تامه تصادف را ناتوانی راننده در کنترل خودرو به علت تخطی از سرعت مطمئنه اعلام کرده است.

رئیس پلیس راه شمال استان سیستان و بلوچستان با اعلام دو طرفه بودن محور‌های شمال استان، از رانندگانی که قصد تردد در این محور‌ها را دارند، خواست: در حین رانندگی توجه کامل به جلو را داشته و با رعایت سرعت مطمئنه و حق تقدم عبور برای سایر رانندگان سفری ایمن برای خود و دیگران تضمین کنند.

توقیف کالای قاچاق در چابهار

سرهنگ حیدرعلی کیخای مقدم  فرمانده انتظامی شهرستان  چابهار گفت: در راستای طرح تشدید کنترل محور‌های مواصلاتی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز، دیروز مأموران ایست و بازرسی شهید یدالهی این فرماندهی هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور "چابهار – جکیگور" به یک دستگاه اتوبوس اسکانیا مشکوک و آن را با علائم هشدار دهنده برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: ماموران این فرماندهی پس از متوقف کردن خودرو در بازرسی از آن ۱۵ دستگاه چای ساز و ۱۹۰۰ متر پارچه قاچاق به ارزش تقریبی ۴۳۰ میلیون ریال کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار خاطر نشان کرد: خودرو توقیف و فرد متخلف پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

برخورد خودروی پژو با وانت تويوتا در حاشیه تفتان

فریبرز راشدی مدیر مرکز حوادث وفوریت های پزشکی زاهدان گفت: در ساعت١٨:١٠ امروز پنجشنبه یک فقره تصادف در محود خاش- دره گل در حاشیه تفتان به اورژانس اطلاع داده شد و در پی آن ٥ نفرمصدوم شدند.

او افزود:٥ نفرمصدوم این حادثه توسط ٢دستگاه آمبولانس به بيمارستان امام خمينى (ره)خاش منتقل شدند.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار