اولین همایش تبیین نقش زنان در دوران صفوی از سری برنامه‌های پاسداشت هفته استان اردبیل در فرهنگسرای پارک بانوان اردبیل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، فریبا محمدلو، مدیر کل امور بانوان استانداری اردبیل در این مراسم به نقش موثر بانوان در دوره صفویه و ضرورت مطالعه و پژوهش در این خصوص تاکید کرد.

او با اشاره به حضور درخشان بانوان در عرصه های مختلف، افزود: آزادگی بانوان ایرانی و تیزهوشی و درایت بانوان ایرانی در تاریخ این کشور مثال زدنی است.

محمدلو تصریح کرد: با وجود اسناد تاریخی به جا مانده از نقش بانوان  به ویژه در دوره صفویه کمتر صحبت شده و لازم است نسبت به تقویت و آگاهی بخشی هویت تاریخی و اجتماعی زنان اقدام کرد.

مدیر کل امور بانوان استانداری اردبیل معتقد است مطالعه و پژوهش جامع در این خصوص می تواند منجر به احیای هویت بانوان ایران زمین شود.

همچنین دکتر حسن یوسفی محقق تاریخ صفویه در همایش تبیین نقش زنان در دوران صفوی به ضرورت مطالعه نقش بانوان در  دوره صفوی تاکید کرد.

او گفت: از جمله چهره های تاریخی مادر شاه اسماعیل صفوی است که متاسفانه به شکل مطلوب و گسترده نقش وی در شکل گیری حکومت منسجم شیعی و ملی بررسی نشده است.

یوسفی معتقد است دوره صفویه دوره تاریخی حساسی در تاریخ ایران است و لازم است پژوهشگران به نقش بانوان توجه داشته باشند.

انتهای پیام/ع

نقش موثر بانوان در دوره صفویه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.