اخبارحوادث امروز دهم مردادماه ۹۸؛

مالکان خودرو‌های فاقد کارت سوخت مراقب کمین کلاهبرداران سایبری باشند / آتش خصم، دامن مغازه تعویض روغنی را گرفت

مهم‌ترین حوادث امروز دهم مردادماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مهم‌ترین حوادث امروز دهم مردادماه  سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

مالکان خودرو‌های فاقد کارت سوخت مراقب کمین کلاهبرداران سایبری باشند

سرهنگ "سید مصطفی مرتضوی"رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت: شهروندان عزیز صرفاً به مراکز و سامانه‌های اعلام شده مراجعه و از رفتن به سایر سایت‌ها و دانلود اپلیکیشن‌های مختلف جداً خودداری کنید چرا که ثبت کردن اطلاعات در سایت‌های متفرقه می‌تواند زمینه سوء‌استفاده از کاربران را فراهم آورد.

او افزود: با اعلام شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، مالکان خودرو و موتور سیکلت‌های فاقد کارت سوخت تا قبل از ۲۰ مرداد صرفا با مراجعه به دفاتر مجاز پلیس +۱۰ جهت پیگیری کارت سوخت اقدام و به سایت‌های متفرقه و درگاه‌های تایید نشده مراجعه نکنند.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان ادامه داد: متاسفانه برخی از شهروندان در هنگام ثبت نام به نشانی سایت توجه نکرده و با جستجو از طریق موتور‌های جستجو و یا رفتن به لینک‌هایی که در دیگر سایت‌ها ارائه شده در دام سودجویان سایبری گرفتار می‌شوند.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان از احتمال نفوذ بدافزار‌ها به سیستم‌های شهروندان خبر داد و گفت: از آنجایی که یکی از روش‌های ثبت نام، استفاده از اپلیکیشن دولت همراه است، این احتمال وجود دارد تا مجرمان سایبری با طراحی اپلیکیشن‌هایی مشابه و جعلی، اقدام به سرقت اطلاعات کاربران کنند یا با قرار دادن این اپلیکیشن در سایت‌های آلوده به بدافزار، اطلاعات ذخیره شده در سیستم قربانیان را هدف قرار دهند.
 

آتش خصم، دامن مغازه تعویض روغنی را گرفت

 

سرهنگ "علی سبحانی" فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان اظهار داشت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر آتش سوزی یک مغازه تعویض روغنی در یکی از محله‌های شهر "گلپایگان"، بلافاصله گشت انتظامی به محل اعزام شد.

او با اشاره به اینکه ماموران آتش نشانی آتش را خاموش کردند، بیان داشت: در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد این آتش سوزی عمدی بود و توسط فردی که با مالک خصومت شخصی داشته انجام شده است.
این مقام انتظامی بیان داشت: متهم توسط ماموران پلیس آگاهی شناسایی و دستگیر شد که به بزه انستابی اعتراف و انگیزه خود را کینه و خصومت با مالک مغازه اعلام کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان با اشاره به اینکه خسارت ناشی از این حادثه توسط کارشناسان ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده، خاطرنشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.
 
 

دستگیری سارقان خانه باغ‌های "نیاسر

سرهنگ "علی پورکاوه فرمانده انتظامی کاشان اظهار داشت:در پی وقوع چندین مورد سرقت از خانه باغ‌هایی در سطح بخش نیاسر کاشان، رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران فرماندهی انتظامی بخش نیاسر قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با انجام یک سری اقدامات تخصصی و انجام تحقیقات گسترده موفق شدند ۲ سارق حرفه‌ای را شناسایی و طی هماهنگی با مقام قضائی در عملیاتی ضربتی آن‌ها را دستگیر کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهمان در ابتدا منکر هرگونه بزه ارتکابی بودند، تصریح کرد: متهمان در بازجویی‌های تکمیلی و مواجهه با مستندات پلیس، به سرقت از ۱۶ خانه باغ در بخش "نیاسر" اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی کاشان با اشاره به تحویل متهمان به مراجع قضائی از شهروندان خواست، در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام و انتقاد و پیشنهاد وتقدیر از عملکرد پلیس را باسامانه ۱۹۷ درمیان بگذارند.
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.