مدیرکل دامپزشکی قم عنوان کرد؛

ابتلا به ویروس از علل احتمالی مرگ کلاغ ها در قم

مدیرکل دامپزشکی قم گفت :احتمالا علت مرگ کلاغ ها در بوستان غدیر قم،عامل ویروسی و یا بر اثر مسمومیت بوده باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ، رفیعی محمدی،مدیرکل دامپزشکی قم  اظهار کرد:روز چهارشنبه نهم مرداد ماه حادثه‌ای مبنی بر تلفات حدود ۳۰ قطعه کلاغ در بوستان غدیر قم گزارش شد که کارشناسان دامپزشکی به همراه کارشناسان سازمان محیط زیست برای بررسی دقیق‌تر علت این مساله در محل حاضر شدند.

او اضافه کرد: برای تشخیص علت مرگ کلاغ‌ها نمونه برداری از چند قطعه کلاغ صورت گرفته و به آزمایشگاه ارسال شده است.

وی با بیان این که یک تا دو روز از مرگ کلاغ‌ها می‌گذرد، ادامه داد: با توجه به گذشت بیش از ۲۴ ساعت از تلف شدن کلاغ ها، لاشه‌ها متلاشی شده و نمی‌توان بدون آزمایش نظری در این زمینه ارائه کرد.

رفیعی یکی از علت‌های احتمالی مرگ کلاغ‌ها را ابتلا به بیماری ویروسی عنوان و بیان کرد: از سوی دیگر با توجه به این که این حادثه در نقطه خاصی از بوستان غدیر رخ داده است، مرگ کلاغ‌ها بر اثر مسمومیت دور از انتظار نیست.

او با بیان این که حادثه مشابهی از دیگر نقاط استان گزارش نشده است، از شهروندان درخواست کرد: در صورت مشاهده حوادث مشکوک، مراتب را با شماره ۱۵۱۲ دامپزشکی اطلاع دهند.

مدیرکل دامپزشکی قم تاکید کرد: تردد و استقرار در بوستان غدیر هیچ منعی ندارد و با توجه به این که در نقطه خاصی این حادثه رخ داده، خطری شهروندان را تهدید نمی‌کند.

انتهای پیام/ش

مرگ دسته جمعی کلاغ ها در قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار