مدیر سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری ایلام گفت:توسعه شاخص فضای سبز در دستور کار شهرداری ایلام قرار دارد.

کارزانی مدیر سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،گفت: عرصه های عمومی مهم ترین بخش شهرها و محیط های شهری بشمار می آیند چرا که در چنین عرصه هایی بیشترین تماس و تعامل بین انسان ها رخ می دهد که این عرصه ها تمامی بافت شهری را که مردم بدان دسترسی فیزیکی و بصری دارند را شامل می شوند.

او عنوان کرد:در نظر داریم برای بالا بردن سرانه فضای سبز شهری تعدادی از پارک‌های همسایگی را احیا و باز سازی کنیم و همچنین توسعه فضای سبز عمودی از جمله دیوار‌های سبز را دستور کار قرار خواهیم داد.

کارزانی افزود:همچنین ترمیم، کاشت و واکاری ژئو بلوک‌های بلوار زنده یاد، ولی محمد امیدی، رنگ آمیزی بدنه دیوار مخابرات و نصب ژئو بلوک برای کاشت گل و گیاهان زینتی در حاشیه دیوار مذکور واقع در بلوار دانشجو در دستور کار داریم.

کارزانی مدیر سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری ایلام ادامه داد:محیط زیست انسان­ها مجموعه­ای است از روابط متقابل بین انسان­ها با محیط اطراف خود که تعادل بیولوژیک را سبب می­شود و چگونگی برقراری این رابطه و تأثیرپذیری خصوصیات اکوسیستم­ها در کیفیت زندگی انسان­ها و سلامت روانی آن‌ها تأثیر دارد.

او در ادامه یاداور شد:بحث فضای سبز شهری و چگونگی تأثیر گذاری آن بر پایداری شهر باعث اهمیت این بخش از فضای شهری می­ شود به خصوص در شهر‌های ناپایدار و نامتعادل که امروزه وجود دارد.

 

انتهای پیام/با

توسعه روز افزون شاخص فضای سبزدر ایلام

برچسب ها: شهرداری ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.