معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گفت: اکنون آبرسانی به روستا‌های استان با ۵۸ دستگاه تانکر انجام می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ،میرجعفریان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار با اشاره به تذکر یک ماه پیش استاندار به مسئولان دستگاه‌های اجرایی برای تعیین تکلیف اعتبارات تملک دارایی پارسال گفت: حدود ۲۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات تملک دارایی پارسال جذب نشده بود که با برگزاری جلسات و رصد ادارات، پس از گذشت یک ماه، کامل جذب شد.

او  همچنین با اشاره به دستور استاندار برای تسریع در آبرسانی به روستا‌ها در شورای حفاظت منابع آب افزود: پس از این جلسه ۱۵ دستگاه تانکر از بخش خصوصی و دولتی در اختیار آب و فاضلاب روستایی استان قرار گرفت.

میرجعفریان با اشاره به اینکه ۶ دستگاه تانکر هم در پی تماس استاندار با رئیس آب و فاضلاب کشور در اختیار استان قرار گرفت گفت:هم اکنون آبرسانی به روستا‌های استان با ۵۸ دستگاه تانکر انجام می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار با اشاره به اینکه هم اکنون تعداد سرویس‌های آبرسانی سیار به روستا‌های استان، با دو برابر افزایش به ۹۰۰ سرویس در هفته رسیده است گفت: در کنار همه این‌ها ۵۰۰ میلیون تومان برای پرداخت مطالبات رانندگان و آب یاران در نظر گرفته شد و آب و فاضلاب کشور هم متعهد شد ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار آب و فاضلاب روستایی استان را کامل پرداخت کند.

او  با اشاره به اینکه وزارت نیرو موظف شد از هر ظرفیتی مانند چاه‌های آب منطقه‌ای و خطوط انتقال آب اداره کل آب و فاضلاب شهری برای کمک به آبرسانی به روستا‌ها استفاده کند گفت: با این اقدامات مقدار آبرسانی به روستا‌ها از ۵ هزار متر مکعب در خرداد به ۱۰ هزار متر مکعب هم اکنون رسیده است.

میرجعفریان گفت:دستور العملی با محوریت فرماندارن و حتی بخشداران و دهیاران صادر شد تا در صورت مشکل آبرسانی در روستایی، آب و فاضلاب روستایی با سرعت مشکل را برطرف کند.

انتهای پیام / ط آ

تعیین تکلیف تمام اعتبارات تملک دارایی پارسال

برچسب ها: بحران آب ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.