اسلامی گفت: منطقه یک آزاد راه تهران - شمال که از اتوبان همت به شهرستانک وصل می‌شود به طور قطع در چند ماه آینده افتتاح می‌شود.

ببه گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در تشریح بازدید یک روزه خود از پروژه‌های در حال اجرای استان البرز در خصوص آزادراه تهران-شمال گفت: پروژه آزادراه تهران-شمال مورد مطالبه مردم است، جاده‌ای است که به هر حال ساخت آن طول کشیده ‌ اما کار بسیار بزرگی است و عملیات مهندسی خوبی روی آن انجام شده است. در پروژه‌ای که از آن بازدید کردیم بیش از ۲۱۰۰ نفر مشغول به کار بودند و ‌همه جبهه‌های آن فعال بود. منطقه یک آزادراه تهران - شمال که از اتوبان همت به شهرستانک وصل می‌شود به طور قطع در چند ماه آینده افتتاح می شود. 
 
او ادامه داد: اکثر تجهیزات نصب شده و کارهای باقی مانده مربوط به  تاسیساتی است که در حال نصب است. خوشبختانه پیش‌بینی شده طبق زمان‌بندی باید این عملیات تا پایان شهریور خاتمه پیدا ‌کند.

اسلامی ادامه داد: یک‌سری عملیات‌های پشتیبان جاده مانند سیستم اورژانس، راهدارخانه، اتاق کنترل تونل‌ها همه در دست اقدام است. وجود اتاق کنترل برای تونل‌ها به این دلیل  است که تونل‌های این آزادراه تونل‌های طویلی هستند و جزو اولین تونل‌های بزرگ کشور قلمداد می‌شوند. برخی از این تونل‌ها حدود ۵ کیلومتر طول دارند که سیستم‌های این تونل‌ها باید تست شود.

وی افزود: با تغییر رئیس بنیاد مستضغفان و حضور آقای فتاح در این جایگاه، باید با ایشان هم جلساتی داشته باشیم، چراکه این پروژه همکاری مشترکی بین دولت و بنیاد مستضعفان است تا  بتوانیم برای روز افتتاح و تاریخ‌ آن تصمیم‌گیری و آن را اعلام کنیم. امیدواریم تا پایان شهریور عملیات باقی‌مانده را تمام کنیم و برای عملیات پشتیبان آن تصمیم‌گیری کنیم. منطقه یک آزادراه تهران شمال که از اتوبان همت به شهرستانک وصل می‌شود را قطعا در چند ماه آینده افتتاح می‌کنیم و زیر بار ترافیک می‌رود.


بیشتر بخوانید: پیشرفت ۹۵ و نیم درصدی قطعه ۱ آزادراه تهران ـ شمال/ افتتاح رسمی آزادراه در دهه فجر


اسلامی با بیان اینکه همه جبهه‌های این پروژه الان فعال است، اظهار کرد: الان در قسمت‌هایی از این آزادراه مشغول نصب گاردریل و چراغ هایی روشنایی هستند و ‌در جای دیگر مشغول رنگ کردن تونل هستند و عملیات اجرایی آن در حال پیشرفت است. زمانی که این آزادراه تکمیل شد مردم یک آزادراه پیشرفته با تکنولوژی‌های روز را مشاهده خواهند کرد. آزادراه تهران شمال یکی از افتخارات مهندسی کشور است. ۸ شرکت از بهترین شهرکت‌های عمرانی راهسازی کشور در آن کار می‌کنند. پل‌ها و تونل‌های بزرگ در این آزادراه کار شده است و اولین اتوبان بتونی کشور است. سیستم هوشمند هوشیار اطلاع‌رسانی دارد و انشاءالله مردم این تجهیزات را می‌بینند و از رانندگی در این آزادراه لذت می‌برند.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه درباره بازدید از جاده هشتگرد-طالقان گفت: در بازدیدی که از جاده هشتگرد به طالقان داشتیم، دیدیم جاده‌ای نیست که بشود آن را افتتاح کرد. این جاده به لحاظ ترانشه‌هایی که در کنار جاده زده شده است و جنس خاک ناپایداری که دارد و از مخلوط خاک وسنگ است، متاثر از شرایط آب و هوایی و بارش‌های شدید و برف حتما ریزش خواهد داشت، کما اینکه در این سیل اخیر هم با این رانش‌ها مواجه بودند و چند قطعه از این جاده متاثر از این رانش با توجه به اینکه آسفالت شده و نوساز بود، قطع شده بود.

اسلامی توضیح داد: در بازدید فنی با همه دست‌اندرکاران این پروژه که داشتیم، به این جمع‌بندی رسیدیم تا زمانی که این محور تحکیم نشده و اصلاحات لازم صورت نگرفته است، افتتاح نشود. دلیل اینکه در آن ملاحظات مناسب صورت نگرفته است این است که از ابتدای این پروژه در سال ۷۹ این جاده به‌صورت یک راه دسترسی روستایی بوده و جاده اصلی قلمداد نمی‌شده است. به‌طور تدریجی توقعات از این جاده بالا رفته است و به‌رغم اینکه بسیاری از مسیر آسفالت شده، این تغییرات با مطالعات دقیق نبوده است و نیازمند اصلاحاتی است. به این جمع‌بندی رسیدیم اصلاحات و تغییرات انجام شود و تا زمانی که ایمن نشده است جاده را به ترافیک باز نکنیم.

وی با بیان اینکه جاده هشتگرد-طالقان یک تونل ۹۰۰ متری هم دارد، گفت: احداث این تونل تازه شروع شده است و بهره‌برداری از آن زمان می‌برد، البته کنارگذری برای آن طراحی و کار روی آن را شروع شده است که این کنارگذر هم مشمول همین قاعده اصلاح سیستم ترانشه‌ها است. مردم فعلا از همان جاده اصلی طالقان که از پل کردان می‌گذرد، استفاده ‌کنند تا انشاءالله بتوانیم بعد از اطمینان از ایمن‌سازی‌ها این جاده را به ترافیک باز کنیم.

عضو کابینه دوازدهم در خصوص محور شمشک به دیزین هم بیان کرد: این پروژه که از آن بازدید کردیم یکی از کارهای دیرینه وزارت راه و شهرسازی است، محور شمشک به دیزین که جاده دسترسی تفریحی برای مردم است، ورزشکارانی که از این پیست استفاده می‌کنند و اهالی روستاها است. چند سال است این جاده مسدود شده است.در این بازدید همه ابعاد این پروژه را بررسی کردیم و در آینده درباره این پروژه بیشتر صحبت خواهیم کرد.

پیشرفت مترو هشتگرد قابل قبول است

اسلامی همچنین با اشاره به بازدید دیگری که از مترو هشتگرد داشت، اظهار کرد: ابعاد پیشرفت مترو هشتگرد خوب است. مجریان این پروژه در حال کابل کشی و فنس‌کشی هستند و امیدواریم تا پایان شهریور قطار این مترو هم حرکت کند. قطارها هم برای این پروژه خریداری شده و آماده است و الان در خط ۵ مترو تهران به‌صورت امانتی کار می‌کند. اگر عملیات اجرایی مترو هشتگرد به‌پایان برسد قطار آن هم موجود است و مردم می‌توانند از آن استفاده می‌کنند.

 وزیر راه و شهرسازی در خصوص آزادراه همت-کرج هم گفت: این پروژه در حال انجام است، برای ادامه کار ‌چند دکل برق فشار قوی که برق تهران را تامین می‌کند باید جابه‌جا شود که کارهای اولیه آن انجام شده و پایه‌ریزی آن‌ها شده و دکل‌ها در حال نصب است. جابه‌جایی این خط مستلزم این است که برق آن منطقه را قطع شود و این قطعی برق شامل مناطقی از تهران هم می‌شود. در حال برنامه‌ریزی با وزارت نیرو هستیم که اگر بخواهیم این کار را انجام دهیم و این کابل جابه‌جا شود، زمان آن را مشخص کنیم. این پروژه طبق برنامه زمان‌بندی که پیمان‌کار متعهد شده و در حال اجرای آن است، ‌ تا پایان شهریور به اتمام می‌رسد و زیر بار ترافیک خواهد رفت، اما بهره‌برداری مستلزم جابه‌جایی کابل‌ها است.

وی در پایان بیان کرد: با توجه به ملاحظاتی که در تابستان برای قطعی برق هست که با وزارت نیرو درباره آن در حال رایزنی هستیم و هماهنگی و تعامل خوبی هم وجود دارد، امیدواریم بتوانیم طوری تنظیم کنیم که در ساعتی که بتوان برق را قطع و کابل را جابه‌جا کرد. البته این موضوع برای چند هفته آینده است، ‌اما این اتفاق خواهد افتاد. در کل پیشرفت این پروژه خوب است و در بازدیدی که انجام شد پیمان‌کار در حال کار روی قسمتی بود که محل اتصال به جاده چالوس است و به‌صورت فعال عملیات اجرایی در حال انجام بود.   

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عباس گودرزی
۱۶:۱۱ ۱۱ مرداد ۱۳۹۸
سلام نه سیر از گرسنه خبر دارد نه سوار از پیاده . وزیر محترم ، که تمرکز ت بر آزاد راه تهران شمال است ، ایا می دانی چند نقطه حادثه خیز در کشور داریم که اگر 10 درصد اعتبار این آزادراه اشرافی را به آنها اختصاص دهیم جان هزاران فرد که مجبور به تردد در آن جاده ها هستنند حقظ می شود ( نه آقازاده ها که هر لحظه دلشان خواست دلی به دریا بزنند یابرای فساد به ویلایشان بروند ) راستی شما از خداوند نمی ترسید که بیت المال را برای رفاه اشراف زادگان هزینه می کنید. حاده بین المللی اراک بروجرد هنوز دو باند است ، علاوه بر اینها نابودی زمین های استراتژیک شمال منتظر تکمیل آزاد راه تهران شمال است و مردم باید وابسته به استکبار باشند تا مواد غذایی آنها از هند و پاکستان بیاید . خبر نگاران جوان مسئول هستیید اگر فریاد نزنید و آسیب های آزاد راه تهران شمال را به تصویر نکشید
آخرین اخبار