نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: حقوق بشر در قاموس فکری سران آمریکا یعنی تحریم کردن وزیر خارجه کشورمان، که در این فضا درخواست مذاکره معنایی ندارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حجت الاسلام و المسلمنی عابدینی نماینده ولی فقیه در استان در خطبه‌های نماز جمعه قزوین گفت: به طور یقین بسیاری از مردم به حقیقت شعار‌های پوچ امریکا آگاه هستند که فقط نباید به ظاهر زیبای دموکراسی، استعمار، آزادی و حقوق بشر توجه کنند بلکه این شعار‌ها را در عمل آمریکایی‌ها و دنیای استکبار جستجو کنند، حقوق بشر در قاموس سران آمریکا یعنی تحریم کردن وزیر امور خارجه یک کشور؛ در این فضا درخواست مذاکره در شرایطی که وزیر امور خارجه کشوری را تحریم کرده اید چه معنایی دارد؟

حجت الاسلام و المسلمنی عابدینی افزود: مردم متوجه واقعیت عملکرد آمریکا شده اند و زمانی که سخن از حقوق بشر و دموکراسی و آزادی می‌شود این مردم به خوبی می‌دانند که در ائتلاف تحت حمایت آمریکا و عربستان سعودی ۷۲۹ کودک در سال ۲۰۱۸ در کشور یمن کشته شده اند و ۱۱میلیون کودک یمنی در شرایط فشار جسمی و روحی زندگی می‌کنند یعنی با فقر و گرسنگی و بیماری و بمباران جنگی روبرو هستند و در این فضا مجامع بین المللی غرب به دروغ، فریاد حمایت از کودکان و زنان سر می‌دهند.

او بیان کرد: آن‌هایی که فریاد دروغ پرداز حمایت از حقوق کودکان و زنان سر می‌دهند با حقوق کودکان یمن این معامله را کرده اند و هیچ زمانی درباره کودکان یمن حمایتی از آن‌ها دیده نمی‌شود.

امام جمعه قزوین گفت: در شش حمله نظامی صهیونیستی به نوار غزه از سال ۲۰۰۵ تاکنون هزار و ۵۰۰ کودک فلسطینی به شهادت رسیده اند چرا در برابر این همه جنایت، این سازمان‌های حمایت کننده زبانشان لال شده است؟ زیرا خود آن‌ها مشوق این جنایت‌ها هستند.

حجت الاسلام و المسلمنی عابدینی افزود: اینکه امام جواد (ع) فرمودند مصاحبت با بدان مانند شمشیر براق زهرآلود است که جز مرگ و نابودی و فقر و بیچارگی و اختلاف هیچ چیزی از آن‌ها نصیب ما نمی‌شود، یعنی تجربه‌هایی تاریخی زیادی که نباید آن‌ها را تکرار کنیم تا از شر دشمن در امان بمانیم.

او اضافه کرد: الحمدالله امروز نظام دیپلماسی ما به خوبی این موضوع را متوجه شده است که اگر تاکنون گمان می‌کردند که از طریق راه‌های دیگری می‌توان مشکلات کشور و حوزه اقتصاد را حل کرد، اما امروز به خوبی درک کرده اند که تنها راه حل مشکلات، اجرای اقتصاد مقاومتی، اقتدار نظامی، وحدت، انسجام، ایجاد اشتغال، رسیدگی به مشکلات معیشتی مردم و توجه به خواسته‌های توده‌های ملت است؛ همان چیزی که مسیر تقواست و همواره رهبر فرزانه انقلاب ما را در آن مسیر راهنمایی می‌فرمایند.

خطیب جمعه قزوین با اشاره به سالروز شهادت امام جواد (ع) گفت: امام ما را از همراهی و دوستی با افراد شرور پرهیز داده است. این افراد در هر لباسی ظاهر می‌شوند، گاهی یک فتنه گر داخلی است و گاهی هم مستکبران خارجی. شر این گروه در پرونده تاریخی اجتماعی ما به وفور دیده شده است، آمریکایی‌هایی که ظاهرا با الفاظ زیبا سخن از دموکراسی و آزادی و حقوق بشر می‌زنند، اما در میدان عمل به بدترین جنایات دست می‌زنند.

حجت الاسلام و المسلمنی عابدینی در ادامه به سالروز ازدواج حضرت فاطمه (س) و حضرت علی (ع) اشاره کرد و افزود: تربیت فرزندان ما باید به مدل زندگی حضرت زهرا (س) و امیرمومنان (ع) باشد. حق جویی و حق طلبی و تقوای الهی را باید از زندگی نورانی این دو عزیز الگو گرفت و ما به این معنا به شدت نیازمند هستیم.

امام جمعه قزوین اذعان کرد: امریکایی‌هایی که بیش از ۱۷ هزار ترور توسط آن‌ها انجام گرفته و هواپیمای ایران اسلامی را در آسمان مورد هدف قرار دادند و مرد و زن و کودک را می‌کشند، اجازه ندارند حرف از حقوق بشر بزنند. ما معنای واقعی حقوق بشر را از نهج البلاغه امیرمومنان و از زندگی و سیره فاطمه زهرا (س) فرا گرفته ایم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: آینده جهان درحال ساخته شدن بر مبنای تقوا و قرآن و سیره ائمه اطهار (ع) است و ویرانه‌های مستکبران درحال جمع شدن است و در این ویرانه‌ها بنای فاخر تمدن اسلامی بنیانگذاری خواهد شد.

او در ادامه به مناسبت‌های پیش رو از جمله تشکیل جهاد دانشگاهی به فرمان امام راحل و روز خبرنگار، شهادت سرلشکر خلبان عباس بابایی و شیخ فضل الله نوری اشاره کرد.

انتهای پیام/ک

خطبه های نماز جمعه قزوین 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار