معاون مدیریت بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی زنجان از کنترل موفقیت‌آمیز آفت ملخ مراکشی در اراضی شهرستان طارم خبر داد.

کنترل موفقیت‌آمیز آفت ملخ مراکشی در اراضی شهرستان طارممجید بلالی معاون مدیریت بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی زنجان در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، گفت:ملخ‌ها از جمله آفات مهم محصولات کشاورزی هستند؛ این حشرات تحرک و تغذیه بالایی دارند و در مناطق مرتعی، نقاط کوهستانی و صعب‌العبور تخم‌ریزی می‌کنند به همین جهت جزو آفات عمومی در کشور به شمار می‌روند.
 
بلالی افزود: طی سال زراعی امسال اقدامات مختلفی به منظور مبارزه با آفت ملخ مراکشی در شهرستان طارم انجام گرفته و از وقوع خسارت در مزارع توسط این آفت خودداری شده است.

وی با اشاره به مبارزه موفقیت‌آمیز با آفت خطرناک ملخ مراکشی در اراضی شهرستان طارم تصریح کرد: ۵ اکیپ پایش  و با حضور۲۰ کارشناسی مناطق کانونی این آفت  شناسایی و مبارزه علیه این آفت  انجام شد.

این مقام مسئول اضافه کرد: با تلاش شبانه‌روزی اکیپ‌های کنترل آفت، کار مبارزه با آفت ملخ مراکشی  با موفقیت در سطح ۱۴ هزارو و ۲۵۰ هکتار از مراتع طارم انجام شد.

بلالی با بیان اینکه همچنین عملیات مبارزه بر علیه این آفت در ۲ هزارو ۵۰۰ هکتار از مزارع این شهرستان نیز  انجام شده است  افزود:  مبارزه علیه این آفت به صورت پراکنده و محدود در برخی  از مناطق طارم همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/ن

 

مبارزه با ملخ در مراتع استان زنجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.