علینقی حیدریان گفت: عرصه‌های منابع طبیعی استان با کمبود مشهود نیروی انسانی مواجه است ، به ازی هر ۷۰ هزار هکتار اراضی استان یک جنگلبان وجود دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، علینقی حیدریان مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان  در مراسم تقدیر از ۱۰ جنگلبان نمونه استان سمنان به میزبانی جنگل اوپرت مهدی‌شهر ضمن بیان اینکه به ارزای هر ۷۰هزار هکتار از عرصه‌های طبیعی استان یک جنگلبان وجود دارد،گفت: عرصه‌های منابع طبیعی با کمبود مشهود نیروی انسانی مواجه است که این امر مشارکت هر چه بیشتر نهاد‌های مردمی را می‌طلبد.

وی ضمن بیان اینکه افزایش مشارکت مردمی صرفا با اطلاع رسانی امکان پذیر است، افزود: هم اکنون امکان حفاظت از عرصه به این وسیعی بدون همراهی مردمی میسر نیست و می‌بایست با راهکار‌های لازم شرایط را برای حضور آن‌ها فراهم کرد.

رودبارک و ابر ۲ جنگل هیرکانی استان سمنان

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان بابیان اینکه از مجموع مناطق جنگلی ۵۸هزار هکتار جنگل‌های هیرکانی و پهن برگ شامل ابر و رودبارک است، ابراز داشت: ۱۴۴هزار هکتار از عرصه‌های طبیعی را نیز جنگل‌های کویری و بیابانی در بر دارد که برای حفظ و حراست این حجم باید همه نیرو‌ها و نهاد‌ها به کار گرفته شود.

حیدریان بابیان اینکه یکی از اقدامات موثر در راستای حفاظت از طبیعت ممنوعیت آتش افروزی در مهدی‌شهر است، تصریح کرد: یکی از دلایل نابودی جنگل‌ها آتش سوزی عمدی یا سهوی این مناطق است که باعث از بین رفتن گونه‌های ارزشمند این نواحی می‌شود.

وی افزود: وجود پلاستیک و شیشه در طبیعت همانند ذره بین عمل کرده و باعث آتش سوزی‌های گسترده می‌شود بنابراین اطلاع رسانی هر چه بیشتر با همراهی رسانه‌ها می‌تواند در حفظ و حراست از جنگل‌ها سهیم باشد.

انتهای پیام / م

وجود پلاستیک و شیشه در طبیعت همانند ذره بین عمل کرده و باعث آتش سوزی‌های گسترده می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.