پیش بینی برداشت بیش از ۵۰ هزار تن سیر در همدان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از پیش بینی برداشت ۵۰ هزار تن سیر در استان خبر داد.

پیش بینی برداشت بیش از ۵۰ هزارتن سیر در همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، منصور رضوانی جلال، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه سطح زیرکشت سیب زمینی تابستانه ۹۳۸۷ هکتار است، اظهار داشت: تاکنون ۲۰ هزار تن سیب زمینی از مزارع استان برداشت شده است.

وی از ادامه برداشت سیر در همدان خبر داد و افزود: پیش بینی می‌شود بیش از ۵۰ هزار تن سیر از سطح ۳۸۰۰ هکتار مزارع استان برداشت شود.

سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در راستای اجرایی شدن اهداف و سیاست‌های مصوب و ابلاغی اقتصاد مقاومتی و با استناد به بند‌های ۶ و ۹ اصل چهل و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به منظور تأمین نیاز‌های غذایی کشور و افزایش کمی و کیفی محصولات تولیدی، افزایش بهره وری صرفه‌جویی در مصرف آب و زمینه سازی برای ایجاد اشتغال پایدار، ارزش افزوده و صادرات، موظف است از سال زراعی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ تولید محصولات خیار و فلفل در فضای باز را محدود و تولید در محیط‌های کنترل شده (گلخانه‌ای) را حمایت کند.

رضوانی جلال تأکید کرد: تولید کنندگان و سرمایه گذاران محترم بخش کشاورزی و فعال در زمینه تولید و عرضه محصولات سبزی و صیفی نسبت به برنامه‌ریزی برای تغییر محیط کشت از فضای باز به گلخانه اقدام کنند.

نتهای پیام/ب

 

آغاز برداشت سیر در همدان

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.