چهارمین جشنواره گلدهی لاله‌های تالابی در روستای هندخاله صومعه سرا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، علیرضا مهرگان، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان صومعه سرا گفت: چهارمین جشنواره گلدهی لاله‌های تالابی به میزبانی این شهرستان در روستای هندخاله برگزار شده است.

او، با بیان اینکه اجرای آئین‌های محلی، لافند بازی، کشتی محلی و موسیقی سنتی از جمله برنامه‌های جشنواره گلدهی لاله‌های تالابی بود، افزود: احیاء فرهنگ و آداب و رسوم گیلان از اهداف برگزاری این جشنواره‌های بومی- محلی است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان صومعه سرا گفت: با اشاره به اینکه بازارچه محصولات کشاورزی هم در حاشیه این جشنواره برپا شده است، گفت: ۲ هزار نفر از جشنواره گلدهی لاله‌های تالابی دیدن کردند.

علیرضا مهرگان افزود: لاله تالابی از جاذبه‌های توریستی تالاب انزلی است و به عنواد نماد این تالاب زیبا تعداد زیادی از مسافران و گردشگران را برای دیدن آن از اقصی نقاط کشور به خود جلب می‌کند که باعث رونق صنعت گردشگری و طبیعت گردی در منطقه می‌شود.

علی مولائی، عضو شورای اسلامی هندخاله هم گفت: در جشنواره گلدهی لاله‌های تالابی ۳۰ قایق تفریحی برای تالاب گردی گردشگران در نظر گرفته شده بود.

 

انتهای پیام/م.ع

برپایی جشنواره گلدهی لاله‌های تالابی در هندخاله صومعه سرا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.