۸۷۰ واحد مسکونی برای جایگزینی بافت فرسوده خرم‌آباد احداث می شود

رئیس هماهنگی ستاد بازآفرینی اداره‌کل راه و شهرسازی لرستان گفت:۸۷۰ واحد مسکونی برای جایگزینی بافت فرسوده کرگانه خرم‌آباد احداث می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، برزو بردی‌نشین رئیس هماهنگی ستاد بازآفرینی اداره‌کل راه و شهرسازی لرستان اظهار داشت: اداره کل راه و شهرسازی لرستان بر اساس برنامه اقدام ملی در زمینه تولید مسکن در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شناسایی برخی اراضی دولتی را در دستور کار خود قرارداده تا در اختیار شرکت بازآفرینی شهری ایران جهت بازسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد قراردهد.

وی با اشاره به اینکه در آیین نامه به اراضی دولتی در داخل و یا مجاورت بافت‌های فرسوده اشاره شده است، افزود: بر همین اساس زمینی با مساحت ۶.۶ هکتار در مجاورت بافت ناکارآمد کرگانه شناسایی و سند آن از سازمان ملی به شرکت بازآفرینی شهری انتقال و در مرحله فراخوان برای انتخاب سرمایه‌گذار است.

رئیس اداره هماهنگی ستاد بازآفرینی شهری اداره‌کل راه و شهرسازی لرستان گفت: این زمین ظرفیت ساخت ۸۷۰ واحد مسکونی همچنین ساخت واحد‌های تجاری، کاربری‌های بهداشتی، درمانی، فرهنگی و مذهبی را دارد.

بردی‌نشین عنوان کرد: ظرف دو هفته آینده با سرمایه‌گذار عقد قرارداد انجام و امسال حتما عملیات اجرایی این شهرک آغاز می‌شود.

وی در مورد هزینه مورد نیاز برای ساخت این شهرک عنوان کرد: رقم رقم بالایی است، زیرا هر واحد مسکونی ۲۰۰ میلیون تومان نیاز دارد، البته این فارغ از کاربری‌های عمومی است، اما در مورد زمان ساخت و تکمیل طرح با توجه به حجم بالا حداقل دو سال زمان می‌برد.

رئیس اداره هماهنگی ستاد بازآفرینی شهری لرستان تاکید کرد: یکی از مزایای این شهر ساخت همزمان کاربری‌های عمومی مانند بهداشتی، درمانی و دیگر موارد است.

بردی نشین در ادامه با بیان اینکه از دلایل افزایش قیمت مسکن خرم‌آباد عدم هم‌خوانی عرضه و تقاضا است، تصریح کرد: تکمیل واحد‌های مسکونی این شهرک بدون شک بخشی از کمبود مسکن خرم‌آباد را جبران می‌کند.

وی با اشاره به اینکه برنامه ما ساخت سه هزار واحد مسکونی است، گفت: علاوه بر اینکه در اراضی دولتی اقدام به ساخت مسکن می‌کنیم، تسهیلات ۸۰ میلیون تومانی با یارانه دولتی در اختیار انبوه‌سازان و افراد حقیقی و حقوقی برای ساخت مسکن قرار می‌دهیم.

انتهای پیام/م

احداث  واحد مسکونی برای جایگزینی بافت فرسوده خرم‌آباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.