کارگاه آموزشی یافته‌های تحقیقاتی زراعت چغندر قند با حضور مدیریت و معاونت‌های سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،محمدنقی کاظمیان مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی با اشاره به بالا بودن هزینه‌های تولید در زراعت چغندرقند، محدودیت کشت پاییزه چغندرقند و کاهش منابع آبی در استان  راهکار‌های مقابله با بحران کم آبی را ارائه نمود.

محمدنقی کاظمیان گفت: با توجه به تغییرات اقلیمی استان و گرم شدن هوا و از طرفی برنامه‌های این استان در جهت استفاده از منابع آبی موجود در راستای پایداری تولید محصول، هدف افزایش عملکرد از ۵۰ تن به ۶۷ تن در هکتار است.

فاطمه ستایش مهر کارشناس مسئول چغندر خراسان شمالی درخصوص جایگاه چغندرقند در استان گفت: چغندرقند یکی از محصولات مهم زراعی خراسان شمالی محسوب می‌گردد که در سال زراعی گذشته (۹۷-۹۶) بالغ بر ۲۱۶۸ هکتار از اراضی کشاورزی منطقه را به خود اختصاص داده است.

فاطمه ستایش مهر افزود: خراسان شمالی با تولیدی معادل ۱۰۸هزارتن و میانگین عملکرد ۵۰ تن در هکتار مقام نهم را در کشور کسب نموده است.

ستایش مهر با اشاره به شهرستان شیروان بعنوان قطب تولید چغندرقند در استان با سطح زیر کشتی معادل ۷۷۰ هکتار بیان داشت: شهرستان‌های شیروان، جاجرم، گرمه و اسفراین به ترتیب بیشترین سطوح زیر کشت چغندر را به خود اختصاص داده اند.

خراسان شمالی دارای ۴ دفتر چغندرکاری است که در شهرستان‌های شیروان، بجنورد، جاجرم و اسفراین مستقرند.

انتهای پیام/ه

برگزاری کارگاه آموزشی زراعت چغندر قند در خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.