به گزارشگروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، میثم طائب مدیر فناوری اطلاعات شرکت شهروند درخصوص راه اندازی صندوقهای سیار در فروشگاه شهروند اظهار داشت: برای اولین بار در ایران صندوقهای سیار را در محیطهای فروشگاهی راه اندازی کردیم که اسکنرهای سیار در این صندوقها به شبکه اینترنت داخلی در فروشگاهها متصل شده و این امکان را فراهم میکند که در زمان ازدحام صفهای صندوق، صندوقهای سیار مراحل پرداخت صورتحساب و صدور فاکتور را برای مشتریانی که خریدهای جزئی دارند انجام داده تا در زمان آنها صرفه جویی شود.
مدیر فناوری اطلاعات شرکت شهروند، در رابطه با زمان اجرای این طرح بیان کرد: این طرح فعلا به صورت آزمایشی برگزار میشود و هدف ما این است که در مرحله اول این طرح را در فروشگاههای بزرگ که مشتریان زیادی دارند انجام دهیم. در همین راستا تا پایان مرداد این صندوقهای سیار در فروشگاه بوستان شهروند راه اندازی خواهد شد.
میثم طائب در رابطه با نحوه کار صندوقهای سیار اظهار داشت: صندوقهای سیار توسط اپراتورهایی بر روی اسکوترهای برقی در میان قفسهها تردد میکنند، این اپراتورها یک جلیقه الکترونیکی بر تن دارند که به دستگاههایی نظیر اسکنر، کارتخوان و همچنین پرینتر سیار مجهز هستند تا در همان لحظه خرید، مشتری صورتحساب را پرداخت کرده و فاکتور آن را دریافت کند.
وی در ادامه افزود: رویکرد مجموعه شهروند این است که تجهیزات خریداری شده برای فروشگاهها تک کاربردی نباشد، به عنوان مثال اسکوترهای برقی که مخصوص صندوقهای سیار هستند میتوانند برای واحدهای it، از من بپرسید (اطلاعات)، سوپروایزرهای صندوق و اپراتورهای انتظامات که دائما در حال تحرک در سطح فروشگاه هستند، استفاده شود به عبارتی یک وسیله خریداری شده، ولی درساعات مختلف به واحدهای دیگر ارائه خدمات میدهد.
مدیر فناوری اطلاعات شرکت شهروند، در راستای صرفه جویی در منابع و استفاده بهینه از تکنولوژیهای موجود در فروشگاه شهروند خاطرنشان کرد: دستگاههای اسکنری که در بخش صندوق سیار درحال استفاده میباشد علاوه بر قابلیت اسکن بارکد محصولات با شبکه ارتباط داخلی شهروند، دستگاه کارت خوان و پرینتر سیار در ارتباط بوده و کار صدور و پرینت فاکتور برای صندوقهای سیار را انجام میدهند، ضمن این که این اسکنرها میتوانند برای چک کردن قیمت محصولات با برچسبهای روی آن نیز مورد استفاده قرار بگیرند، همچنین در بخش انبارگردانی که سالها در فروشگاههای شهروند به صورت دستی انجام میشد، میتواند با کمک این اسکنرها انجام شود تا برای انبار گردانی مجبور نباشیم یک روز کامل فروشگاه را تعطیل کنیم و به این ترتیب درآمد و سود فروش را نیز از دست نخواهیم داد.
میثم طائب در پایان یادآور شد: با ورود مدیرعامل جدید، خط مشی و استراتژی ما بر این جهت قرار گرفت که در عرصه هوشمند سازی در بین فروشگاههای زنجیرهای پیشتاز باشیم و به عنوان هوشمندترین فروشگاه در سطح کشور مطرح شویم که در همین راستا، اولین دستگاه خود دریافت کشور را راه اندازی کردیم و درآینده نیز فروشگاههای هوشمندی خواهیم داشت تا از این طریق در زمان و انرژی مشتریان صرفه جویی کرده باشیم.
انتهای پیام/