مرد هزارچهره سینمای ایران حالا در مقام کارگردان نخستین فیلمش با عنوان «روز صفر» را می‌سازد و امیر جدیدی نخستین بازیگر فیلمش است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید ملکان چهره‌پرداز بود. یکی از چهره‌پردازان خوب سینمای ایران که تا به‌حال پنج سیمرغ بلورین برای بهترین چهره پردازی از جشنواره فیلم فجر دریافت کرده است. از سال ١٣٩١، اما اوضاع فرق کرد. او با فیلم «آسمان زرد کم‌عمق» بهرام توکلی به‌عنوان سرمایه‌گذار و تهیه‌کننده به سینما ورود کرد.

مرد مرموز سینمای ایران، کارگردان شد!

حالا سعید ملکان ٤٠ساله یکی از تاثیرگذارترین و شاید مرموزترین چهره‌های سینما محسوب می‌شود. از او مصاحبه‌ای پیدا نمی‌شود و پیداکردنش کار حضرت فیل است. در تولید اغلب فیلم‌های مهم ردپایی از سعید ملکان دیده می‌شود. او کار‌های مهمی مانند غلامرضا تختی، سریال نهنگ آبی، تنگه ابوقریب، بی‌حساب، ویلایی‌ها، ابد و یک روز، برادرم خسرو، گینس، آرایش غلیظ، بیگانه و آسمان زرد کم‌عمق را تهیه کرده و سرمایه‌گذاری اغلب این آثار هم برعهده خودش بوده است.

سعید ملکان فیلمنامه فیلم «تختی» را هم نوشته است. مرد هزارچهره سینمای ایران حالا در مقام کارگردان نخستین فیلمش با عنوان «روز صفر» را می‌سازد و امیر جدیدی نخستین بازیگر فیلمش است.

فیلمنامه «روز صفر» را سعید ملکان و بهرام توکلی به صورت مشترک به نگارش درآوردند. جدیدی دو‌سال پیش برای بازی در فیلم بهرام توکلی و «عرق سرد» سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد را دریافت کرد.

منبع: شهروند

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.