سرپرست مؤسسه آموزش عالی فردوس از افزایش ۳ رشته تحصیلی جدید به رشته‌های این دانشگاه از ابتدای مهرماه امسال خبر داد.

کسب مجوز رشته ادبیات نمایشی برای نخستین بار در خراسان رضویبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، هاشم جلیلی صفریان سرپرست مؤسسه آموزش عالی فردوس با اشاره به اینکه موسسه آموزش عالی فردوس در ابتدای تأسیس، فعالیت خود را تنها با ۶ رشته کارشناسی ناپیوسته آغاز کرد، گفت: در حال حاضر رشته‌های این دانشگاه به ۵ برابر افزایش یافته و بیش از ۲۷۰۰ دانشجوی دختر و پسر در ۳۱ کد رشته کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل هستند.

او با اشاره به افزایش ۳ رشته جدید تحصیلی به رشته‌های موجود این دانشگاه از ابتدای مهرماه، افزود: رشته پژوهش هنر در مقطع کارشناسی ارشد و ۲ رشته کارشناسی ادبیات نمایشی و هنر‌های چندرسانه‌ای از جمله رشته‌های جدیدی هستند که از ابتدای سال تحصیلی جدید پذیرش دانشجو در آن‌ها انجام می‌شود.

سرپرست موسسه آموزش عالی فردوس با بیان اینکه رشته ادبیات نمایشی برای نخستین بار در خراسان رضوی توسط این موسسه دریافت شده است، گفت: با توجه به اعلام نیاز هنرمندان برای این رشته در جهت یادگیری تئاتر به صورت علمی و تخصصی، از مهرماه امسال هنرمندان و دانشجویان علاقمند می‌توانند جهت تحصیل در این رشته اقدام نمایند.

جلیلی افزود: هم اکنون رشته‌های هنر اسلامی، تصویرسازی، ارتباط تصویری، نقاشی، معماری داخلی، مدیریت بازرگانی، حسابداری و پژوهش هنر در مقطع کارشناسی ارشد و رشته‌های نوازندگی ساز‌های ایرانی ادبیات نمایشی، هنر‌های چندرسانه‌ای، نقاشی، ارتباط تصویری، مهندسی معماری، حسابداری، مدیریت بازرگانی و مهندسی کامپیوتر از جمله رشته‌های این موسسه در مقطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته این موسسه می‌باشند.

او همچنین با اشاره به کسب مجوز مرکز شایستگی‌های حرفه‌ای دانشجویان (scd) در این موسسه، تصریح کرد: این مرکز با هدف توانمندسازی مهارتی دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی با رویکرد اشتغال و در راستای برآوردن نیاز کشور به منابع انسانی کارآمد و دارای تجارب فنی، مهارتی و حرفه‌ای راه اندازی شده است که هنرجویان پس از گذراندن این دوره‌ها مدرک معتبر سازمان فنی و حرفه‌ای را دریافت خواهند کرد.

سرپرست موسسه آموزش عالی فردوس گفت: موسسه آموزش عالی فردوس در حال حاضر در شرق کشور بعنوان تنها مرکز آموزش عالی ارائه دهنده تنوع گسترده‌ای از رشته‌های هنر در حال فعالیت می‌باشد و تنها موسسه آموزش عالی متصل به شبکه دولت الکترونیک در استان است.
 
انتهای پیام//ف.ش
 

ایجاد سه رشته جدید در مؤسسه آموزش عالی فردوس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
....
۱۵:۱۳ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
من به ادبیات نمایشی خیلی خیلی علاقه دارم و همین طور به نویسندگی و ریاضی فیزیک
میتونم یه سوال بپرسم که من میتونم نو دبیرستان ریاضی فیزیک بخونم ولی برای دانشگاه رشته ی ادبیات نمایشی بخونم؟ چون من واقعا هر دو رو دوست دارم و نمیخوام از دست شون بدم. اگه تو دبیرستان ریاضی فیزیک بخونم بعد ها برای دانشگاهم با تغییر رشته میتونم ادبیات نمایشی بخونم یا نه؟ میخوام بدونم که اگه تو دبیرستان ریاضی فیزیک بخونم و برای دانشگاه بخوام ادبیات نمایشی بخونم به مشکلی برنمیخورم؟