به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، اکبر تقوی شوازي مدیرکل نظارت بر شبکههای توزیعی و اقتصادی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ضمن اشاره به لزوم نظارت بر فروشگاههای اینترنتی و کسب وکارهای فضای مجازی توسط دیگر دستگاههای متولی، افزود: این سازمان در راستای وظایف قانونی خود، نظارت بر شبکههای توزیعی در عرضه و فروش کالا را بر عهده دارد و بر نحوه فعالیت و عملکرد فروشگاههای اینترنتی نظارت میکند.
تقوی شوازي با بیان اینکه رصد و پایش مداوم نحوه فعالیت و عملکرد کسب و کارهای مجازی و فروشگاههای اینترنتی از جمله دیجی کالا، با توجه به مشکلات اقتصادی کشور مثل کمبود و نحوه قیمت گذاری کالا، تصریح کرد: سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان عرضه کالاهای اساسی و ضروری، به طرق مختلف در زمینه کسب و کارهای اینترنتی، ضرورت رعایت ضوابط مرتبط با نحوه فروش و قیمتهای مصوب را گوشزد و نظارت جدی بر عرضه کنندگان کالاها از طریق سایتها و فروشگاههای اینترنتی را دنبال کرده است.
بیشتر بخوانید: بیماری نیوکاسل، قیمت مرغ را افزایش داد/حداکثر نرخ هر کیلو مرغ در خرده فروشیها ۱۵ هزار تومان
وي، ضمن توصیه به شهروندان به منظور خودداری از خرید کالا از فروشگاههای غیرمجاز اینترنتی که فاقد نماد الکترونیکی و نشان سازمان تجارت توسعه الکترونیکی هستند، خواستار آن شد که به محض مشاهده هر گونه تخلف گرانفروشی، عدم عرضه کالا و ...، مراتب را از طریق تلفن یا سامانه ۱۲۴، سازمان حمایت و یا سازمانهای صنعت، معدن و تجارت استانها و اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی پیگیری کنند.
انتهای پیام/