مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: ۴۰۰ واحد مسکونی مددجویان استان بوشهر شهریورماه افتتاح می‌شود.

مسکن مددجویان استان بوشهر شهریورماه افتتاح می‌شودبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، احمد لطفی، افزود: پارسال با انعقاد تفاهم نامه‌ای با استانداری بوشهر، کار ساخت هزار واحد مسکونی مددجویی و تامین هزار فقره جهیزیه برای نوعروسان تحت حمایت این نهاد و کمک به اشتغال مددجویان انجام شد.

وی عنوان کرد: در موضوع ساخت هزار واحد مسکونی مشارکتی با استانداری بوشهر تا هفته دولت در شهریورماه، ۴۰۰ واحد از این هزار واحد مسکونی آماده تحویل به مددجویان و ۶۰۰ واحد دیگر آن نیز در دهه فجر تحویل به مددجویان خواهد بود.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر تصریح کرد: با اهدای هزار فقره جهیزه توسط استانداری بوشهر با ۱۴ قلم کالا به مددجویان کمیته امداد این استان، موضوع پشت نوبتی دریافت جهیزیه منتفی و با اعتبارات سال جاری این نهاد هر مددجویی که اقدام به ازدواج کند بدون فوت وقت می‌تواند جهیزیه اش را دریافت دارد.

لطفی بیان کرد: با تاکید استاندار بوشهر به بانک‌های عامل در خصوص روان سازی مسیر دریافت تسهیلات اشتغال زایی، شاهد همکاری بسیار مناسبی از طرف این بانک‌های عامل با مددجویان کمیته امداد بودیم به گونه‌ای که جذب تسهیلات اشتغال‌زایی با کم‌ترین میزان چالش از طرف خانواده‌های تحت حمایت این نهاد مواجه شد.

وی با اشاره به جذب ۷۵ درصدی تسهیلات اشتغال روستایی توسط کمیته امداد استان بوشهر در قیاس با متوسط کشوری ۴۵ درصدی جذب این نوع تسهیلات در سطح کشور، ادامه داد: پارسال فقط از محل تسهیلات اشتغال زایی روستایی، شاهد ایجاد اشتغال برای یک هزار و ۳۰۰ مددجوی این نهاد در سراسر استان بوشهر بوده ایم.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر یادآور شد: امسال در حوزه اشتغال در کنار فعالیت‌های موجود، زمینه ارائه تسیهلات به مددجویان این نهاد برای ایجاد یک صد واحد نیروگاه خورشیدی ۵ کیلوواتی هموار می‌کنیم که با توجه به خرید تضمینی برق تولیدی می‌تواند به عنوان یک درآمد پایدار برای این خانواده‌ها مطرح باشد.

وی ادامه داد: اگر چه تسهیلات ایجاد واحد‌های نیروگاه خورشیدی از تسهیلات امداد پرداخت می‌شود، اما نیاز است از ظرفیت بخش دولتی به شکل بلاعوض به ازاء هر متقاضی ۱۰ میلیون تومان برای تجهیز این دستگاه‌ها کمک شود.

انتهای پیام/م

۴۰۰ واحد مسکونی مددجویان استان بوشهر شهریورماه افتتاح می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.