بخش پایگاه‌های اطلاعاتی کتابخانه عمومی امام خمینی (ره) مشهد به عنوان بخشی تازه در کتابخانه‌های عمومی کشور، خدمات ویژه‌ای را به اعضا ارائه می‌دهد.

بخش پایگاه‌های اطلاعاتی، خدمتی نوین در کتابخانه‌های عمومیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، نیره دادخواه کتابدار بخش پایگاه‌های اطلاعاتی کتابخانه مرکزی امام خمینی (ره) مشهد گفت: امکانات پژوهشی و تحقیقاتی گسترده‏ای در بخش پایگاه‌های اطلاعاتی کتابخانه فراهم آمده است تا بسیاری از منابعِ دیجیتال و الکترونیک، در یک فضای مناسب مورد استفاده محققان قرار گیرند.
 
او تصریح کرد: مهم ترین فعالیت‌های این بخش، دسترسی به منابع اطلاعاتی در زمینه ‏های مختلف موضوعی، تهیه انواع مقالات انگلیسی و فارسی تمام متن و چکیده از پایگاه‌های معتبر مثل direct Science، Emerald، Wiley، Oxford، و  ارائه خدمات اطلاع‏ رسانی حضوری و غیرحضوری به تمام مراجعان، برگزاری کارگاه‌های آموزشی در خصوص نحوه بهره‌گیری از پایگاه‌های اطلاعاتی، همکاری در برگزاری کارگاه‌های آموزشی استناددهی پیوسته مانند Zotero، RefWorks، EndNote، پژوهیار و دیگر نرم‌افزار‌های استناددهی است.

دادخواه ادامه داد: بروشور معرفی بخش پایگاه‌های اطلاعاتی و منابع الکترونیکی و معرفی پایگاه‌های مورد اشتراک از جمله ایران نمایه، مگ ایران، سیولیکا و پایگاه دیجیتال کتابخانه مرکزی مشهد به روسای دانشگاه‌های غیرانتفاعی سطح استان خراسان رضوی، سازمان‌های دولتی و آموزشی و کلیه سازمان‌هایی که می‌توانند مخاطب این خدمات باشند، ارسال شده است.

کتابدار بخش پایگاه‌های اطلاعاتی کتابخانه مرکزی امام خمینی (ره) مشهد گفت: کارگاه‌هایی برای معرفی پایگاه‌های مورد اشتراک در حال برگزاری می‌باشد که شرکت برای تمام علاقمندان آزاد می‌باشد.

او تصریح کرد:  یکی دیگر از خدمات مهم این بخش  شناسایی، دسته‌بندی و سازمان‌دهی بانک‌ها و پایگاه‌های اطلاعاتی معتبر در زمینه‌های مختلف موضوعی است که جهت بهره مندی بیشتر از خدمات این بخش، مسئول بخش پایگاه‌های اطلاعاتی خدمات خود را به دو شیوه حضوری و غیر حضوری ارائه می‌دهد.

دادخواه افزود: برای استفاده از خدمات غیرحضوری، ابتدا فرم استفاده از بخش پایگاه‌های اطلاعاتی برای کاربر از طریق پست الکترونیک ارسال می‌شود و کاربر بعد از پر کردن فرم و پرداخت هزینه خدمات مورد نیاز و ارسال تصویر فیش واریزی به آدرس (e-resources@mashadpl.ir) لینک دریافت منبع را دریافت می‌نماید.
 
کتابخانه مرکزی امام خمینی (ره) مشهد به عنوان بزرگترین کتابخانه عمومی کشور، دارای بخش‌های ویژه‌ای است که برای اولین بار در کتابخانه‌های عمومی کشور ارائه می‌شود و یکی از این بخش‌های کاربردی و تخصصی کتابخانه مرکزی امام خمینی (ره)، بخش پایگاه‌های اطلاعاتی است که خدماتی نوین را به صورت انحصاری و تخصصی به مراجعین و محققین، ارائه می‌دهد.
 
انتهای پیام// ز.م
 

ایجاد بخش پایگاه‌های اطلاعاتی در کتابخانه عمومی امام خمینی (ره) مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.