دادگاهی در آمریکا یک تاجر چینی را به اتهام فرار از پرداخت تعرفه به دادگاه احضار کرد.

جنگ تجاری واشنگتن-پکن تاجر چینی را گرفتار کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، در گامی دیگر از جنگ اقتصادی که آمریکا علیه چین به راه انداخته است، دادگاهی در این کشور یک میلیاردر چینی را به اتهام فرار حدود دو میلیاردی از پرداخت تعرفه به دادگاه احضار می‌کند.

وال استریت ژورنال گزارش داده است لیو ژآنگ تیان (Liu Zhongtian) میلیاردر چینی، بنیانگذار و رئیس سابق غول تولیدکننده آلومینیوم چین موسوم به شرکت هولدینگ ژانگ وانگ (Zhongwang Holdings Ltd) از سوی دادگاه فدرال آمریکا به اتهام تبانی برای فرار از پرداخت نزدیک به دو میلیارد دلار تعرفه احضار شده است.

به گفته مقامات آمریکایی، این شهروند چینی در خصوص صادرات به گمرک آمریکا دروغ گفته است تا از پرداخت یک میلیارد و هشتصد میلیون دلار تعرفه‌ای که در سال دو هزار و یازده بر نوعی خاص از آلومینیوم وضع شده بود، طفره برود.

بنابر اعلام این نشریه، این احضاریه مدعی است اقدامات از سال دو هزار و هشت شروع شد ولی عمده تخلفات نسبت داده شده به این شرکت بین سال‌های دو هزار و یازده تا دو هزار و چهارده بود؛ این شرکت همچنین به پولشویی در آمریکا نیز متهم شده است.

هر چند در حال حاضر شرکت چینی به ادعای احضاریه قضایی واکنشی نشان نداده است ولی پیشتر اتهام‌های وارد شده را انکار کرده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار