جست‌وجو برای یافتن سرنشین شناوری که هفته پیش در آب‌های عسلویه غرق شد، ادامه دارد.

جست‌وجو برای یافتن خدمه شناور غرق شده ادامه داردبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سه‌شنبه هشتم مرداد یک فروند شناور در آب‌های عسلویه غرق شد و سه نفر از پنج سرنشین آن ظهر چهارشنبه نهم مرداد نجات یافتند.

یک روز بعد یعنی پنجشنبه دهم مرداد جسد یکی از دو سرنشین ناپدید شده از آب گرفته شد و پس از آن، جست‌وجو برای یافتن اثری از دومین سرنشین ناپدید شده ادامه یافت.

رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،گفت: یکشنبه ۱۲ مرداد دیروز هم جست‌وجو با شناور ناجی  ادامه یافت، اما به نتیجه‌ای نرسیدیم.

احسان گلستانی افزود: روند پایش را همچنان ادامه خواهیم داد.

او همچنین ادامه داد: کارشناسان در گفت‌وگو با سرنشینان نجات یافته و بررسی مشاهدات و مستندات، در حال یافتن علت حادثه هستند و هنوز علت غرق شدن این شناور مشخص نشده است.

فعالیت ۶ شناور ناجی در بندر‌های استان بوشهر

رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: اکنون ۶ فروند شناور ناجی در بندر‌های استان فعالیت می‌کنند که در بوشهر دو شناور و در عسلویه، دیر، عامری و خارگ هرکدام یک شناور وجود دارد .

گلستانی گفت: با ایجاد پایگاه جست‌وجو و نجات در بندر دیلم ، یکی از شناور‌های ناجی موجود در بندر بوشهر به آنجا منتقل می‌شود.

او بیان کرد: به منظور تکمیل امکانات امداد و نجات، در تلاش هستیم یک فروند شناور تخصصی امداد و نجات که بزرگتر از شناور‌های ناجی است، خریداری کنیم.

رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر همچنین از برنامه‌ریزی خرید یک فروند شناور تخصصی برای مقابله با آلودگی دریا خبر داد و افزود: این شناور که سوخت آن برق است و با محیط زیست سازگاری دارد، مجهز به امکاناتی است که می‌توان از آن به عنوان شناور تخصصی امدادونجات و آموزشی-پژوهشی هم استفاده کرد.

انتهای پیام/ک

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.