کتاب ساجی با حضور نویسنده این اثر بهناز ضرابی‌زاده و علاقمندان به کتابخوانی برگزار شد.

رونمایی از کتاب به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،  مراسم رونمایی از کتاب ساجی آخرین تالیف  بهناز ضرابی زاده،خاطرات نسرین باقر زاده همسر شهید بهمن باقری با حضور علاقه مندان کتاب و کتابخوانی در مجموعه شهر کتاب همدان برگزار شد.

این کتاب خاطرات خانم نسرین باقرزاده همسر شهید بهمن باقری را در دوران هشت سال دفاع مقدس روایت کرده است .

در این مراسم نویسنده کتاب "ساجی"گفت: نوشتن کتابی مانند ساجی که روایت دوران جنگ و سختی های مردم در خرمشهر است آرزوی دیرینه من بود .

وی با بیان اینکه با مطالعه کتاب جنگ و صلح تولستوی ، افسوس می‌خوردم که چرا اثری روایتگر حوادث بسیار در دوران دفاع مقدس  در خرمشهر  منتشر نشده بود گفت:در این وادی بیش از همه خودم را سرزنش می‌کردم که چرا چنین کاری را انجام نداده‌ام.

بهناز ضرابی‌زاده با اشاره به اینکه خاطرات خانم باقرزاده همسر شهید بهمن باقری اتفاقی از طرف یکی از دوستان به دست او رسیده است ،گفت :این خاطرات  بسیار  پراکنده را در مدت سه سال  مطالعه و به صورت مدون در قالب این کتاب منتشر کرده است . 

وی با اشاره به اینکه دو خاطره جالب در این اثر سبب شد تا درباره آن‌ها فکر کنم، افزود: خرمشهری بودن خانم باقرزاده و عشقی که سبب ازدواج خانم باقرزاده و همسرشان شد  مرا به نوشتن این کتاب تشویق کرد .

نویسنده کتاب "ساجی" گفت: برای نگارش این کتاب ۷۰ ساعت مصاحبه با خانم باقرزاده انجام داده  و برای رسیدن به درک درست از خاطرات ، چندین بار نیز به خرمشهر و آبادان سفر کرده است .

ضرابی زاده  با اشاره به اینکه برای نگارش این کتاب در سفر‌های خود به خرمشهر و آبادان هزار قطعه عکس تهیه کرده است ، بیان کرد: برای آشنایی با آداب و رسوم مردم این منطقه کتاب‌های تاریخی و حتی رمان‌های بسیاری را مطالعه و تلاش کردم  مثل یه خرمشهری با این خاطرات ارتباط برقرار کنم.

وی بااشاره به سختی های خاطره گویی گفت: بر خلاف داستان نویسی، دست نویسنده در خاطره نگاری برای تخیل بسته است یعنی شما باید به خاطرات وفادار بمانید و حقیقت را بنویسید و به همین دلیل ، نوشتن این کتاب سه سال طول کشید.

نویسنده تحسین شده کتاب "گلستان یازدهم"تصریح کرد: با خود تصمیم گرفتم با وجود رنج بسیاری که از نظر روحی برای نوشتن این کتاب متحمل شدم، اگر این اثر مورد استقبال مردم قرار گرفت جلد دوم آن را نیز بنویسم،گرچه اتفاق به این زودی رخ نمی‌دهد.

بهناز ضرابی زاده نویسنده کتاب های "دختر شینا"، "گلستان یازدهم" و " ساجی" هم اکنون مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان است.

این کتاب ها با موضوع خاطرات دختران و همسران شهدا و با موضوع دفاع مقدس است .

انتهای پیام/د.ا

سومین اثر نسرین ضرابی زاده با موضوع دفاع مقدس رونمایی شد 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار