مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل گفت: ۸۳۰ روستا استان اردبیل در حال حاضر از پوشش اینترنت پرسرعت بهره‌مند هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهروز رزمی، مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل صبه امروز در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر ۸۳۰ روستا از پوشش اینترنت پرسرعت بهره مندند و با اضافه شده ۵۲۸ روستا تا پایان سال ساکنین ۱۳۵۸ روستا از این نعمت برخوردار می‌شوند.

او درخصوص توسعه زیرساخت‌های ارتباطی استان گفت: با توجه به سرمایه گذاری‌ها و توجه ویژه وزارت ICT به استان اردبیل هر ساله شاهد پیشرفت قابل توجهی در حوزه ارتباطات بوده ایم که این توسعه در بخش‌های تلفن ثابت، پوشش تلفن همراه و اینترنت پرسرعت کاملا مشهود است.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل افزود: توسعه زیرساخت‌های ارتباطی تنها مختص مناطق شهری نیست و همین امر باعث شده است تا استان از نظر پوشش ارتباطی روستایی در رتبه سوم کشوری قرار گیرد.

رزمی با بیان اینکه امروزه مطالبات مردم در حوزه ارتباطی افزایش یافته است، گفت: ۱۰۰ درصد شهر‌های استان از پوشش نسل سوم و چهارم تلفن همراه و تمامی مناطق شهری و روستایی از تلفن ثابت بهره‌مند هستند.

او بیان کرد: از تعداد ۱۶۰۰ روستای دارای سکنه استان ۱۲۷۰ روستا دارای پوشش تلفن همراه هستند و تا پایان امسال ۴۰ روستای بالای ۲۰ خانوار نیز از این نعمت برخوردار می‌شوند.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل با اشاره به طولانی شدن برخی تقاضا‌ها برای اخذ تلفن ثابت در استان تصریح کرد: بعضی محدودیت‌ها در واگذاری تلفن ثابت به علت مهاجرت معکوس از شهر‌ها به روستا‌ها و یا تقاضای جدید در اخذ تلفن ثابت وجود دارد که با تلاش و همکاری مخابرات منطقه اردبیل این موضوع تا مقدار زیادی مرتفع شده است.

انتهای پیام/ح

اردبیل از نظر پوشش ارتباطی روستایی در رتبه سوم کشوری قرار دارد

برچسب ها: ارتباطات ، اینترنت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ذاکر
۱۰:۱۰ ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
موبایل در روستای لنج آباد مشگین شهر و 7 روستای هم جوار آنتن نمیده !!!! اینترنت پرسرعت کجا بود؟؟؟؟؟