مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان:

حدنگاری اراضی دامغان ۳۳ میلیارد ریال اعتبار دارد

سید محسن طباطباییان گفت: اعتبار اجرای طرح حدنگاری اراضی در دامغان بیش از ۳۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، سید محسن طباطباییان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان گفت: با این میزان اعتبار، ۴۶ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان دامغان حدنگاری و سنددار می‌شود.

او افزود: با اجرای این طرح و تهیه نقشه کاداستر، مالکیت‌های دولتی و شخصی زمین‌ها، نوع الگوی کشت و نوع محصول مشخص می‌شود.

طباطباییان با اشاره به‌ضرورت اجرای طرح حدنگاری کشاورزی، خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان و کشاورزان با همکاری تیم‌های جمع‌آوری اطلاعات توصیفی و مکانی، می‌توانند برای زمین‌های خود سند مالکیت دریافت کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان با اشاره به روند اجرای عملیات حدنگاری گفت: در این طرح ابتدا گفته‌های فرد طبق اسناد موجود تطبیق داده‌شده و تعیین زمین و تشخیص آن با کمک کشاورزان، میراب‌ها، مالکان، شورا‌های اسلامی و دهیاری‌ها، فرم اطلاعات توصیفی و مکانی تکمیل و کار تهیه کروکی و نقشه‌برداری انجام می‌شود.

او اضافه کرد: اطلاعات جمع‌آوری‌شده در کارگروه مشترک بین ادارات ثبت‌اسناد، امور اراضی و منابع طبیعی مطرح‌شده و بعد از تائید سازمان نقشه‌برداری، در سامانه جامع کاداستر سازمان ثبت و بعد از ارائه اسناد حقوقی و مالکیتی بهره‌برداران و بر اساس قوانین جاری سازمان، منجر به صدور سند برای متقاضیان می‌شود.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان دامغان با بیان اینکه ۱۰۰ درصد روستا‌های این شهرستان از طرح حدنگاری بهره مند می‌شوند، گفت: اجرای طرح کاداستر هیچ‌گونه هزینه‌ای برای بهره‌برداران و کشاورزان نخواهد داشت.

بیش از سه هزار هکتار باغ میوه و ۱۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی در شهرستان دامغان وجود دارد.

انتهای پیام/ح

اجرای طرح کاداستر هیچ‌گونه هزینه‌ای برای بهره‌برداران و کشاورزان نخواهد داشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.