فرهاد عبدالشاه گفت: از مجموع ۷ هزارمیلیارد ریال اعتبارات صندوق توسعه ملی ۴۶۸/۲۱۸ میلیارد ریال سهم استان سمنان بوده است.

به گزارش خبر نگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ،فرهاد عبدالشاه معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: از مجموع ۷ هزارمیلیارد ریال اعتبارات صندوق توسعه ملی در سال ٩٧ برای اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان داری معادل ۱۲/۳ درصد کل این اعتبارات یعنی ۴۶۸/۲۱۸ میلیارد ریال سهم استان سمنان بوده است.

او افزود: عملیات مکانیکی (سازه ای) آبخیزداری با ۲۳۴ زیر پروژه در ۱۴ حوزه آبخیز استان به مرحله اجرا گذارده شده که این عملیات شامل:اجرای بند سنگ و ملات با حجم ۵۰ هزار و ۶۱۶ مترمکعب و حجم عملیات خاکی ۱۳۴ هزار و ۴۸۰ متر مکعب بوده است.

فرهاد عبدالشاه معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، با اجرای پروژه‌های صندوق توسعه در سال ۱۳۹۷ حجم مخزن معادل ۸۲۲ هزار مترمکعب ایجاد می‌شود. حجم مخزن ایجاد شد می‌تواند سالانه با فرض ۳ بار سیل در حوزه مخزن ۲ میلیون ۴۶۶ هزار مترمکعب سیل را کنترل و از آسیب رساندن به تأسیسات زیر بنایی، مزارع، روستا‌ها و شهر‌ها وغیره جلوگیری کند از طرفی با اجرای شدن این سازه‌ها ۸۲۲ هزارمترمکعب رسوب در پشت‌بند احداثی ذخیره و از هدر رفت خاک و پر شدن مخازن سد‌های پایین‌دست حوزه جلوگیری می‌کند. این طرح‌ها علاوه بر حفاظت از آب و خاک و افزایش منابع سطح آب‌های زیرزمینی تاثیر چشمگیری در کاهش خسارت‌های ناشی از سیلاب‌های ویرانگر داشته است.

او با اشاره به افزایش ۲ برابری اعتبارات آبخیزداری و آبخوان داری اداره کل منابع طبیعی استان افزود: با برنامه ریزی‌های انجام شده، امسال اعتبارات خوبی برای انجام طرح‌های آبخیزداری و آبخوان داری اختصاص یافته است و در حال حاضر اجرای آن پروژه‌ها در حوزه‌های پیش بینی شده در حال اجرا است.

انتهای پیام / م

افزایش ۲ برابری اعتبارات آبخیزداری و آبخوان داری اداره کل منابع طبیعی استان سمنان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.